ארזי הלבנון כתב:הסתפקתי האם שייך איסור 'לא ילבש' בפיג'מה.
הכוונה לפיג'מות השייכות במובהק לנשים, כגון על ידי צבען או הציורים עליהן, ובכלל צורת המכנס, האם שייך לאסור לגבר.
לכאו' לא שייך כאן 'שלא ילבש איש שמלת אשה וישב בין הנשים, ואשה שמלת איש ותשב בין האנשים'. וכן שאר הטעמים.
עזריאל ברגר כתב:ארזי הלבנון כתב:הסתפקתי האם שייך איסור 'לא ילבש' בפיג'מה.
הכוונה לפיג'מות השייכות במובהק לנשים, כגון על ידי צבען או הציורים עליהן, ובכלל צורת המכנס, האם שייך לאסור לגבר.
לכאו' לא שייך כאן 'שלא ילבש איש שמלת אשה וישב בין הנשים, ואשה שמלת איש ותשב בין האנשים'. וכן שאר הטעמים.
למה לא שייך?
ארזי הלבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:ארזי הלבנון כתב:הסתפקתי האם שייך איסור 'לא ילבש' בפיג'מה.
הכוונה לפיג'מות השייכות במובהק לנשים, כגון על ידי צבען או הציורים עליהן, ובכלל צורת המכנס, האם שייך לאסור לגבר.
לכאו' לא שייך כאן 'שלא ילבש איש שמלת אשה וישב בין הנשים, ואשה שמלת איש ותשב בין האנשים'. וכן שאר הטעמים.
למה לא שייך?
האדם הלובש את הפיג'מה עולה למיטה לישון. איפה יש לו להתערבב עם נשים?
אא"כ הולך למסיבת פיג'מות
עזריאל ברגר כתב:וכי גרע מהמעביר שער בית הערווה?!
יאיר כתב:במקרה ההפוך (מכנסי פיג'מה לנשים) שמעתי שיש אוסרים (בגלל שזה מכנסיים) וכך כתב בספר "הליכות בת ישראל"
ארזי הלבנון כתב:לכאו' לא שייך כאן 'שלא ילבש איש שמלת אשה וישב בין הנשים, ואשה שמלת איש ותשב בין האנשים'. וכן שאר הטעמים.
יאיר כתב:במקרה ההפוך (מכנסי פיג'מה לנשים) שמעתי שיש אוסרים (בגלל שזה מכנסיים) וכך כתב בספר "הליכות בת ישראל"
ארזי הלבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:וכי גרע מהמעביר שער בית הערווה?!
ודאי. פיג'מה היא ללילה, העברת שיער הערווה היא לקצת יותר מלילה, ואיתה הולכים גם למכולת...
שייף נפיק כתב:אני הקטן הסתפקתי בנעלי קרוקס אם יש בהם לא ילבש, וכן אם מותר ללבוש של אשתו בימי נידותה, ושאלתי לחכמי הוראה והתוכן.
ארזי הלבנון כתב:שייף נפיק כתב:אני הקטן הסתפקתי בנעלי קרוקס אם יש בהם לא ילבש, וכן אם מותר ללבוש של אשתו בימי נידותה, ושאלתי לחכמי הוראה והתוכן.
?
פרנקל תאומים כתב:נעלי קרוקס בצבע ורוד או סגול, מדוע שלא יהיה בהם משום "לא ילבש" לגבר?
בין שהמלבוש הוא שוה לבגד נשים מחמת עשייתו ותפירתו בין מחמת צבעו.
מעט דבש כתב:פרנקל תאומים כתב:נעלי קרוקס בצבע ורוד או סגול, מדוע שלא יהיה בהם משום "לא ילבש" לגבר?
לשון החכמת אדם (צ, א):בין שהמלבוש הוא שוה לבגד נשים מחמת עשייתו ותפירתו בין מחמת צבעו.
פרנקל תאומים כתב:כלומר כב' מסכים עימי שהדבר אסור?
ארזי הלבנון כתב:פרנקל תאומים כתב:כלומר כב' מסכים עימי שהדבר אסור?
בפשטות כב' מראה את הצדדים לכאן ולכאן. ועדיין הדברים טעונים הכרעה, ולשם כך צילמתי מספר 'את צנועים חכמה' (במסקנתו).
פרנקל תאומים כתב:אני חושב שגם למסק' הספר שצילמת, מסתבר לאסור. מאחר שנעילת קרוקס בבית היא צורת הנעילה המקובלת, כנעלי בית, ואי"ז סיבה צדדית, אלא ככל בגד שלובשים דרך לבישתו לנוי.
אגב, בת משפחה שלי לבשה קודם תשעת הימים את חולצותיו של בעלה אחת על השניה כדי להכינם עבורו לתשעת הימים
אוהב אוצר כתב:ממש על אותו משקל אני מצרף את האשכול הזה, כמעט אותה שאלה בחידוד אחר.
viewtopic.php?f=17&t=31515&p=334782&hilit=%D7%9E%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%9D#p334782
אשמח לתוספת.
בגדים שגם איש וגם אשה רגילים ללובשם - אין בהם איסור לא ילבש. נתון זה נכון אפילו אם אין בבגד מאפייני המייחדים אותו לגברים או לנשים בלבד
וכן מותר לאיש ללבוש בגד שגם נשים לובשות אותו, אפילו אם בגד זה ספציפית שייך לאשה, וכן הדין להיפך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 268 אורחים