הודעהעל ידי חזון-איש'ניק » ש' נובמבר 11, 2017 11:56 pm
לדעת רוב הפוסקים דבעינן שיהא מבין לה"ק, אם כן ברור צריך להאזין טוב טוב לכל מילה ולכוין פירוש המילות, ואף להפוקים דמקילים, מ"מ בעינן שיכוין עכ"פ לשמוע כל מילה, ולא לפנות מחשבתו לדברים אחרים (חלום'ען), דהו"ל כמתעסק, כן מפורש בטור ובשו"ע ובמג"א, ומהאי טעמא כתב הרא"ש דאינו רוצה לצאת ברכות קר"ש מהש"ץ, דאי אפשר לכוין לשמוע, וכן כתבו הפוסקים דכל אחד יברך בצמו, ולא יצא יד"ח מהמזמן.
אני מקווה שלא עשיתי לך נערווין...