נהר שלום כתב:וכן לגבי המת עצמו?
מתים לעתיד לבא צריכין הזאה שלישי ושביעי או אין צריכין אמר להן לכשיחיו נחכם להן איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהם
דמשק כתב:גם יש לציין לדברי הספרי הידועים הנוגע במת וכו' הנוגע טמא ואין המת טמא
לענין כתב:תו' מפורש - ב''מ קי''ד ב' ד''ה אמר, ודו''ק היטב
(למה תו' כותב שאליהו היה ברור לו שיחיה את המת, ורק אז זה מותר מפני פקוח נפש, והלא גם ספק נפשות דוחה טומאה, וע''כ שבאמת אין היתר פקו''נ לדחות איסורים כדי לחיות מת, מפני שהוא כבר מת, רק כיון שהיה ברור לו שיחיה ממילא למפרע לא יטמא, דומני שכ''כ בדרך שיחה).
דמשק כתב:נהר שלום כתב:וכן לגבי המת עצמו?
גמרא נדה ע:מתים לעתיד לבא צריכין הזאה שלישי ושביעי או אין צריכין אמר להן לכשיחיו נחכם להן איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהם
דעת נעימה כתב:דמשק כתב:גם יש לציין לדברי הספרי הידועים הנוגע במת וכו' הנוגע טמא ואין המת טמא
תוכל בבקשה להפנות למקור מדויר של הספרי הזה?
פעמים רבות שמעתי חקירה אודות טומאת ה"מת עצמו" ולכאורה זו ראיה מצוינת.
נהר שלום כתב:דמשק כתב:נהר שלום כתב:וכן לגבי המת עצמו?
גמרא נדה ע:מתים לעתיד לבא צריכין הזאה שלישי ושביעי או אין צריכין אמר להן לכשיחיו נחכם להן איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהם
לפי' התוס' שם אין ראיה שהרי כל הספק הוא לעתיד לבא משום דכ' (יחזקאל לו) וזרקתי עליכם מים טהורים ומספקא ליה אי הך זריקה הויא שלישי ושביעי אי לא. אבל שלא לעתיד לבא
ולגבי בן שונמית פשיטא ליה משום שהוברר שהיה חי למפרע? א"כ אליהו לא החיה את המת?
אוצר החכמה כתב:בן השונמית שהחיה אותו אלישע או בן הצרפית שהחייה אליהו וודאי וודאי שהיו מתים ואליהו ואלישע החיו אותם.
סגי נהור כתב:דעת נעימה כתב:דמשק כתב:גם יש לציין לדברי הספרי הידועים הנוגע במת וכו' הנוגע טמא ואין המת טמא
תוכל בבקשה להפנות למקור מדויר של הספרי הזה?
פעמים רבות שמעתי חקירה אודות טומאת ה"מת עצמו" ולכאורה זו ראיה מצוינת.
ספרי זוטא עה"פ הנוגע במת לכל נפש אדם (במדבר יט, יא), הובא ביל"ש רמז תשסא.
נהר שלום כתב:לענין כתב:תו' מפורש - ב''מ קי''ד ב' ד''ה אמר, ודו''ק היטב
(למה תו' כותב שאליהו היה ברור לו שיחיה את המת, ורק אז זה מותר מפני פקוח נפש, והלא גם ספק נפשות דוחה טומאה, וע''כ שבאמת אין היתר פקו''נ לדחות איסורים כדי לחיות מת, מפני שהוא כבר מת, רק כיון שהיה ברור לו שיחיה ממילא למפרע לא יטמא, דומני שכ''כ בדרך שיחה).
(עפי"ז למה תוס' היו צריכים להוסיף את הטעם "לכך היה מותר משום פיקוח נפש" הרי אם למפרע אינו מטמא אם ברי לו מותר גם ללא פיקו"נ?)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 316 אורחים