כדכד כתב:התפללתי פעם בביהכ"נ דפרושים בגבעת שאול ואמרתי פסד"ז בקול ומשום מה חזרתי על המלים "ה' שומר את גרים" פעמיים והגה"צ הרב מרדכי צוקרמן זצ"ל נזף בי על כך שחזרתי פעמים על שם ה' כשאין זה פסוק שלם
חד ברנש כתב:יש מתירים להפסיק במקום שיש אתנחתא.
הפשטן כתב:כדכד כתב:התפללתי פעם בביהכ"נ דפרושים בגבעת שאול ואמרתי פסד"ז בקול ומשום מה חזרתי על המלים "ה' שומר את גרים" פעמיים והגה"צ הרב מרדכי צוקרמן זצ"ל נזף בי על כך שחזרתי פעמים על שם ה' כשאין זה פסוק שלם
אבל אילו - במקום לחזור המשכת - יתום ולאלמנה יעודד, ושוב היית חוזר - מתחילת הפסוק - עד יתום ואלמנה יעודד, אז אפשר שלא היה נוזף בך - משום שטעם האתנחתא הוא ביעודד.
הוא אומר אנא ה' הושיעה נא והם אומרים אנא ה' הושיעה נא הוא אומר אנא ה' הצליחה נא וכו' - ואף על גב דאמרינן במגילה (דף כב.) אין מפסיקין בפסוק אלא לתינוקות הכא שאני שאמרוהו שני בני אדם כדאיתא בערבי פסחים (דף קיט.).
וא"ת והרי אמרו חכמים במסכת ברכות בפרק קמא, כל פסוקא דלא פסקיה משה לא פסקינן ליה, ואנו פוסקין אנא י"י הושיעה נא ואנא י"י הצליחה נא, שהכל הוא פסוק אחד. יש לומר דהני מילי בפסוק של תורה אבל בשל נביאים וכתובים לא אמרו. אי נמי יש לומר דדוד עצמו פסקיה, כדאמרינן בפסחים בפרק ערבי פסחים אנא י"י הושיעה נא אמרו אחיו, אנא י"י הצליחה נא אמר דוד:
קו ירוק כתב:כ"? מסביר טעם למה מותר, ולא מדוע עשו כך. ובפשיטות משום שאלו ב' בקשות.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים