מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' דצמבר 06, 2017 8:50 am

קו' פשוטה שהתעוררה לי, בטח כבר עמדו עליה, אשמח אם תציינו.

הראשו' דנים למה המקדש אשה באיסוה"נ אינה מקודשת, והרי מותר לה להשתמש בזה "שלא כדרך הנאה",

ותי' בזה כמה תי', או שזה כבר פחות משו"פ, או בגלל האיסור מדרבנן, או שהקידושין עצמם הרי הם הנאה, ועוד.

אבל ק', למה אמרו ש"חמץ-בפסח" אינו ברשותו של אדם, אלא שעשאן הכתוב כאילו הוא ברשותו,

והרי יכול להשתמש בחמץ שלכ"ד הנאתו, (לפי הנקיטה הפשוטה בפוס', דאף חמץ בפסח מותר שלכ"ד),

וא"כ החמץ ברשותו ממש לענין זה, ויעבור עליו על בל ייראה.

ולכאו' כל התירוצים של הראשו', לא מיישבים קושיא זו.

סעדיה
הודעות: 1605
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

הודעהעל ידי סעדיה » ד' דצמבר 06, 2017 9:17 am

עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

הודעהעל ידי קראקובער » ד' דצמבר 06, 2017 9:58 am

הערה אגבית, לפי התירוץ שאינו שווה פרוטה למה לא נחשוש שמא שווה פרוטה במדי..

עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' דצמבר 06, 2017 10:32 pm

סעדיה כתב:עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

יש"כ. תירוצו מסתבר, ומהגרי"ג אדלשטיין שמעתי פעם ג"כ דברים כעין זה. ונסתלקה הקושיא.

מבורך
הודעות: 55
הצטרף: ג' פברואר 21, 2017 11:08 pm

Re: חמץ ברשותו לענין 'שלא כדרך'

הודעהעל ידי מבורך » ה' דצמבר 07, 2017 8:06 pm

עושה חדשות כתב:
סעדיה כתב:עי' בקרואי מועד (גרנט) עמ' קט"ז

יש"כ. תירוצו מסתבר, ומהגרי"ג אדלשטיין שמעתי פעם ג"כ דברים כעין זה. ונסתלקה הקושיא.

אולי אפשר בקיצור


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 151 אורחים