בביאור הלכה דן, האם משנפתח ספר תורה אף שעדיין לא קראו אסור לצאת, ומסיק להחמיר.
ונסתפקתי, האם כשסוגר הספר כשמברך אפשר לצאת, או לא.
יבנה כתב:נחלקו אם האיסור לצאת מס"ת כשהוא פתוח ר"ל פתוח ממש, או שר"ל שקוראים בו. אבל כשאין שניהם פשיטא דשרי.
כיון שהתחיל - והמ"א מצדד לומר דמשעה שנפתח הס"ת אפילו לא התחיל עדיין הקורא לקרות ג"כ אסור וכן משמע דעת הגר"א בביאורו דמשעה שפתחו הס"ת כדי לברך אסור לספר
כח עליון כתב:יבנה כתב:נחלקו אם האיסור לצאת מס"ת כשהוא פתוח ר"ל פתוח ממש, או שר"ל שקוראים בו. אבל כשאין שניהם פשיטא דשרי.
צ"ל באופן אחר, דנו האם אסור משעה שנפתח הס"ת אפי' קודם ברכה, מכאן יש צד לפרש שהאיסור הוא הפתיחה, ולא משום שהברכה היא חלק מהקריאה. אך באמת אפשר דלא כן, ולשון המ"ב בשם הגר"א אפשר לפרשו שהברכה חלק מהקריאה, ויש לדון.
ז"ל המ"ב ס"ק דכיון שהתחיל - והמ"א מצדד לומר דמשעה שנפתח הס"ת אפילו לא התחיל עדיין הקורא לקרות ג"כ אסור וכן משמע דעת הגר"א בביאורו דמשעה שפתחו הס"ת כדי לברך אסור לספר
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 208 אורחים