האם נמצא מי שיסביר את הטעם שכבוד יום השבת עדיף מכבוד לילה משום שקדושת שבת מתווספת והולכת?
ידועים לי דברי החתם סופר באו"ח סי' י"ז, אך אני מחפש להם חבר.
אריך כתב:בפשטות הטעם הוא שכל המועדים עיקרם הוא ביום ולכן המצוות של המועדים הם ביום, וכמו שביאר הגר"א בפירושו להגדש"פ ב'מה נשתנה הלילה'.
דרומי כתב:ע"פ קבלה פשוט הדבר שביום יש הארה גדולה יותר, ולכן אומרים אז בקידוש 'עתיקא קדישא', שהיא מדרגה גבוהה לאין ערוך מאשר 'חקל תפוחין קדישין' שבלילה
וזו גם הסיבה שבלילה אומרים 'וינוחו בה', ואילו ביום 'וינוחו בו'
ובמנחה הרי זה עוד יותר נעלה, ולכן אומרים 'וינוחו בם'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 335 אורחים