עמוד 1 מתוך 1

דבר המוסיף הבל ושאינו מוסיף הבל

פורסם: ד' ינואר 10, 2018 9:15 pm
על ידי כח עליון
אני מעונין במידע מציאותי בענין 'מוסיף הבל' ו'שאינו מוסיף הבל'
בפרט לדברי הרמב"ם ז"ל

פרק ד
הלכה א: יש דברים שאם טמן בהן התבשיל הוא מתחמם ומוסיפין בבישולו כעין האש ממש כך?
הלכה ב: לפיכך מותר להטמין בדבר המוסיף הבל בין השמשות שסתם קדרות בין השמשות כבר רתחו ונחו מבעבוען וכיון שנחו שוב אינן רותחין מה הכוונה?
הלכה ד: ומותר לטמון את דבר הצונן בשבת בדבר שאינו מוסיף כדי שלא יצטנן ביותר או כדי שתפוג צנתן ככל הידוע לי אין דבר קר עטוף מפיג צינתו (רק להיפך)

היה ע"ז אשכול, אך לא הוסיף
viewtopic.php?p=116069#p116069

Re: דבר המוסיף הבל ושאינו מוסיף הבל

פורסם: ד' ינואר 10, 2018 9:39 pm
על ידי עושה חדשות
כח עליון כתב:אני מעונין במידע מציאותי בענין 'מוסיף הבל' ו'שאינו מוסיף הבל'
בפרט לדברי הרמב"ם ז"ל

פרק ד
הלכה א: יש דברים שאם טמן בהן התבשיל הוא מתחמם ומוסיפין בבישולו כעין האש ממש כך?

אולי משהו כמו קומפוסט. תבדוק.

Re: דבר המוסיף הבל ושאינו מוסיף הבל

פורסם: ה' ינואר 11, 2018 12:54 am
על ידי דרך ישרה
כח עליון כתב:אני מעונין במידע מציאותי בענין 'מוסיף הבל' ו'שאינו מוסיף הבל'
בפרט לדברי הרמב"ם ז"ל

הלכה ד: ומותר לטמון את דבר הצונן בשבת בדבר שאינו מוסיף כדי שלא יצטנן ביותר או כדי שתפוג צנתן ככל הידוע לי אין דבר קר עטוף מפיג צינתו (רק להיפך)

היה ע"ז אשכול, אך לא הוסיף
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=116069#p116069


אולי בא"י אתה צודק, אבל בסיביר למשל ברור שכל שאינו מכוסה הוא מושפע מהקור החיצוני, ואילו כשהוא מכוסה אינו מושפע ויהיה הרבה פחות קר ממים שעומדים בחוץ. לא כך?