אני מעונין במידע מציאותי בענין 'מוסיף הבל' ו'שאינו מוסיף הבל'
בפרט לדברי הרמב"ם ז"ל
פרק ד
הלכה א: יש דברים שאם טמן בהן התבשיל הוא מתחמם ומוסיפין בבישולו כעין האש ממש כך?
הלכה ב: לפיכך מותר להטמין בדבר המוסיף הבל בין השמשות שסתם קדרות בין השמשות כבר רתחו ונחו מבעבוען וכיון שנחו שוב אינן רותחין מה הכוונה?
הלכה ד: ומותר לטמון את דבר הצונן בשבת בדבר שאינו מוסיף כדי שלא יצטנן ביותר או כדי שתפוג צנתן ככל הידוע לי אין דבר קר עטוף מפיג צינתו (רק להיפך)
היה ע"ז אשכול, אך לא הוסיף
viewtopic.php?p=116069#p116069