הודעהעל ידי פרי יהושע » ב' ינואר 15, 2018 8:51 pm
שאלני ח"א למה שעולה מהרמ"א ומ"ב (ס' תקסח ס"ג) שהמתענה ג' ימים עולה לארבעים יום, והמתענה ב' ימים (ורצוי עוד ב' שעות לפני ואחרי עי"ש), עולה לו לכז תעניות, מפני מה לא יעלה לו גם היום השלישי לפחות ככז, והשבתי לו, ששיערו בתחילה ב' ימים 40 ואח"כ אמרו שלא די בב' ימים אלא הן רק כז לכל היותר, ובעי לג' ימים ל40, וזה קאי בדוכתיה כמלכתחילה בב' ימים, האם יש הסבר אחר?.