פרי יהושע כתב:אולי אפשר לבאר קודם מהי הקולא למי שלא יודע?.
גם זו לטובה כתב:האם יש עוד מקורות לדעתו וטעמו של הגרח"ס מלבד המובא בשו"ת חבלים בנעימים ג,יט?
[ובאמת פלא שבוורשא סמכו על קולא הנסתרת מדברי הראשונים]
הפשוט בפשטותו כתב:הר"ן פ"ק דסוכה בביאור ענין צוה"פ מן הצד לשיטת רש"י כותב: "משום דלא מיקרי פתח אלא כשהמשקוף על שתי המזוזות וכל היכא שאין שם פתיחה תחת המשקוף לא". ומתבאר לכאו' כחידוש הגר"ח, דצריך רק שיהיה פתח תחת המשקוף וכשהמשקוף מן הצד אינו עושה פתח תחתיו, אבל אם הוא בחלל שבין שתי הקנים הרי הוא כשר, ואי"צ שיהיו מעליהם ממש אלא מעל החלל.
גם זו לטובה כתב:האם יש עוד מקורות לדעתו וטעמו של הגרח"ס מלבד המובא בשו"ת חבלים בנעימים ג,יט?
[ובאמת פלא שבוורשא סמכו על קולא הנסתרת מדברי הראשונים]
גם זו לטובה כתב:הפשוט בפשטותו כתב:הר"ן פ"ק דסוכה בביאור ענין צוה"פ מן הצד לשיטת רש"י כותב: "משום דלא מיקרי פתח אלא כשהמשקוף על שתי המזוזות וכל היכא שאין שם פתיחה תחת המשקוף לא". ומתבאר לכאו' כחידוש הגר"ח, דצריך רק שיהיה פתח תחת המשקוף וכשהמשקוף מן הצד אינו עושה פתח תחתיו, אבל אם הוא בחלל שבין שתי הקנים הרי הוא כשר, ואי"צ שיהיו מעליהם ממש אלא מעל החלל.
תיבת פתיחה נראית ט"ס ואולי צ"ל פתח.
במהדורת עוז והדר הביאו שבכת"י איתא "אבל הכא שאין תחת המשקוף כלום לא"
ובאמת הר"ן בעירובין כתב מילה במילה כדבריו בסוכה וכגרסת הכת"י הנ"ל וז"ל "דלא מקרי פתח אלא כשהמשקוף על שתי המזוזות אבל הכא שאין תחת המשקוף כלום לא"
הפשוט בפשטותו כתב:גם זו לטובה כתב:הפשוט בפשטותו כתב:הר"ן פ"ק דסוכה בביאור ענין צוה"פ מן הצד לשיטת רש"י כותב: "משום דלא מיקרי פתח אלא כשהמשקוף על שתי המזוזות וכל היכא שאין שם פתיחה תחת המשקוף לא". ומתבאר לכאו' כחידוש הגר"ח, דצריך רק שיהיה פתח תחת המשקוף וכשהמשקוף מן הצד אינו עושה פתח תחתיו, אבל אם הוא בחלל שבין שתי הקנים הרי הוא כשר, ואי"צ שיהיו מעליהם ממש אלא מעל החלל.
תיבת פתיחה נראית ט"ס ואולי צ"ל פתח.
במהדורת עוז והדר הביאו שבכת"י איתא "אבל הכא שאין תחת המשקוף כלום לא"
ובאמת הר"ן בעירובין כתב מילה במילה כדבריו בסוכה וכגרסת הכת"י הנ"ל וז"ל "דלא מקרי פתח אלא כשהמשקוף על שתי המזוזות אבל הכא שאין תחת המשקוף כלום לא"
גם אם זו הגירסא אין זה משנה המשמעות וההסתברות כדברי הגר"ח, ודו"ק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים