אם עשה צורת פתח אפילו לפרצה יתירה מעשר מותר מפני שאין כאן פרוץ כלל, במה דברים אמורים בחצר ומבוי שיש בהם דיורים ומקיפים אותם לדירה ולא בשביל היתר טלטול בלבד, לכן מועיל בהם כשהיקף דירתם הוא על ידי צורת פתח מד' רוחות, אבל בבקעה שבא לעשות בה היקף כדי להתיר לטלטל בתוכו, אינו מועיל מדברי סופרים כשכל הד' רוחות מוקפות על ידי צורת פתח בלבד, אבל אם ההיקף הוא כתיקונו אלא שיש בו פרצות יתירות על עשר מועיל בהן צורת פתח אפילו אם הפרוץ מרובה על העומד.
לכא' בעירובים המצויים שעושים את ההיקף רק בשביל להתיר לטלטל בתוכו, דינו כבקעה שאינו מועיל ההיקף מדברי סופרים, אם אין היקף כתקונו אלא ע"י צורות הפתח.
א"כ איך מטלטלים על סמך העירובים העירוניים / השכונתיים???
[המשנה ברורה [ס"ק נו] לא העתיק טעם שו"ע הרב, אלא טעם הלבוש בביאור דברי השו"ע, ולדבריו אין קושיא על מנהגינו].