מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

באשר הוא שם. האם זה אף אם אדם חושב לחטוא (אך טרם חָטָא אלא שיחטא)?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

באשר הוא שם. האם זה אף אם אדם חושב לחטוא (אך טרם חָטָא אלא שיחטא)?

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 07, 2018 4:03 pm

לישנא אחרינא: קיימא לן דמחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה. האם זה אף אם יֶחֱטָא (אך טרם חָטָא אלא שחושב לחטוא)?
לישנא אחרינא: קיימא לן דאין "מוקדם" ו"מאוחר" וכו'. האם זה גם לגבי "עונש", שעלול א"כ לקדום ל"חטא"?

אני שואל על זה, משום שאם יתברר לי שאדם יכול להיענש כעת על חטא עתידי (בבחינת אין מוקדם ומאוחר וכו'), יתיישבו לי בזה כמה חבילי קושיות (אשר לא כאן המקום לפורטן).
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' מרץ 07, 2018 6:32 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: באשר הוא שם. האם זה גם כשאדם חושב לחטוא אך טרם חָטָא אלא שיחטא?

הודעהעל ידי יאיר » ד' מרץ 07, 2018 4:31 pm

הפשטן כתב:לישנא אחרינא: קיימא לן דמחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה. האם זה גם כשהאדם חושב לחטוא אך טרם חטא אלא שיחטא?
לישנא אחרינא: קיימא לן דאין "מוקדם" ו"מאוחר" וכו'. האם זה גם לגבי "עונש", שעלול א"כ לקדום ל"חטא"?

אני שואל על זה, משום שאם יתברר לי שאדם יכול להיענש כעת על חטא עתידי (בבחינת אין מוקדם ומאוחר וכו'), יתיישבו לי בזה כמה חבילי קושיות (אשר לא כאן המקום לפורטן).

לגבי השאלה הראשונה (בכותרת) והשניה שמעתי שאם אדם חטם ושנה בה נעשית לו כהיתר וממילא אם חשב פעם שלישית לחטוא, אע"פ שלא חטא בסוף (מאונס) נחשב לו כחטא (אמנם אין זו כ"כ ראיה שבעתיד לחטוא נחשב לו כבר עכשיו כחטא)

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: באשר הוא שם. האם זה גם כשאדם חושב לחטוא אך טרם חָטָא אלא שיחטא?

הודעהעל ידי דרומי » ד' מרץ 07, 2018 4:33 pm

ראה פרש"י בתחילת פ' תבוא עה"פ "ארמי אובד אבי".


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 215 אורחים