מיללער כתב:מצינו כמ"פ בדברי חז"ל שלמדו את פרשת סוטה שהיא באה 'כדי לעשות שלום בין איש לאשתו'.
לכאורה בתורה הקדושה בפשטות לא מצינו שיש בה משום מחלוקת ושלום אלא פרשה של ספק עריות והבעל חושדה שנבעלה לאיש אחר רח"ל וע"ז יש עצה של השקאת מים המרים וכו'
מה זה שחז"ל ראו בה בהפרשה ענין של שלום בית וכדו'
אשמח לקבל מראי מקומות במי שדן בזה
מה טעם משקים את הסוטה ממי הכיור?
בפרשת נשא כותב רש"י: לפי שנעשה הכיור מנחושת מראות הצובאות וזו פירשה מדרכיהן, שהיו נבעלות לבעליהן במצרים תחת התפוח וזו קלקלה לאחר, תבדק בו.
ובפרשת ויקהל כתב: ונעשה הכיור מהם (ממראות הצובאות), שהוא לשום שלום בין איש לאשתו, להשקות ממים שבתוכו למי שקינא לה בעלה ונסתרה.
אם בפרשת נשא ההתייחסות אליה היא כאל אשה שקלקלה, הרי שבפרשת ויקהל ההתייחסות אליה היא כאל אשה ששלום ביתה עורער בגלל קנאות בעלה.