מה דינו של מי שריסק את ביצת ה"עירוב תבשילין" לתוך ביצים אחרות, האם יכול לסמוך על הביצה או שמתבטלת?
ב. האם יכול לאכול מהתערובת? אם כן - כמה? [כל דפריש...?]
יושב סתר כתב:מה דינו של מי שריסק את ביצת ה"עירוב תבשילין" לתוך ביצים אחרות, האם יכול לסמוך על הביצה או שמתבטלת?
ב. האם יכול לאכול מהתערובת? אם כן - כמה? [כל דפריש...?]
אמיר כרמי כתב:יושב סתר כתב:מה דינו של מי שריסק את ביצת ה"עירוב תבשילין" לתוך ביצים אחרות, האם יכול לסמוך על הביצה או שמתבטלת?
ב. האם יכול לאכול מהתערובת? אם כן - כמה? [כל דפריש...?]
יש איסור לאכול עירוב תבשילין? או שפשוט אם אכלו א"א לסמוך עליו יותר
אוצר החכמה כתב:בביטול ברוב מתבטלים דינים שיש בחפץ. לדוגמה האיסור, חתיכה של איסור שהתבטלה בהיתר התבטל האיסור שבה אבל החתיכה עצמה נמצאת. אין חלות ביצת עירובי תבשילים שהחלות הזה יכול להתבטל. אותה ביצה שהזמינו צריך שתשאר לשבת. מה ביטולה משנה את המציאות שנשארה לשבת. ומצד שני אם יאכל אותה ביום טוב נאכל עירובו.
הדלה עליה את הגפן ואת הדלעת ואת הקיסום וסיכך על גבה פסולה ואם היה סיכוך הרבה מהן או שקצצן כשרה
הגמרא מחפשת שם מקור לרובא דלית"ק, לעומת זאת רובא דאית"ק הרי כתיב בקרא, וביטול ברוב שייך לסוג השני כמובן.יושב סתר כתב:קצת לא הבנתי קושייתו שהלא הוא עצמו מציע לבטל הפסח מדין רוב, הרי שע"כ צריכים לדין רוב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים