מלבב כתב:מה הדין בעוגה עם קמח שיבולת שועל לא אפוי לגבי ברכה?
טברייני כתב:מלבב כתב:מה הדין בעוגה עם קמח שיבולת שועל לא אפוי לגבי ברכה?
א. עוגה לא 'אפויה'.
ב. אלא מה נעשה בה, בישול טיגון?
לענין כתב:סמיך - מזונות , אא"כ אינו ראוי למאכל שאז שהכל אם נאכל בשעת הדחק
נוזלי שהכל
מלבב כתב:לענין כתב:סמיך - מזונות , אא"כ אינו ראוי למאכל שאז שהכל אם נאכל בשעת הדחק
נוזלי שהכל
מקור?
טברייני כתב:מלבב כתב:מה הדין בעוגה עם קמח שיבולת שועל לא אפוי לגבי ברכה?
א. עוגה לא 'אפויה'.
ב. אלא מה נעשה בה, בישול טיגון?
כדכד כתב:טברייני כתב:מלבב כתב:מה הדין בעוגה עם קמח שיבולת שועל לא אפוי לגבי ברכה?
א. עוגה לא 'אפויה'.
ב. אלא מה נעשה בה, בישול טיגון?
מן הסתם כוונתו שהוכן ע"י עירוי רותחים ובחישה. אילו גם זה לא נעשה לכאורה תהיה ברכתו בפה"א עם כי איני מבין באופן זה מדוע לקרוא לזה עוגה
בברכה המשולשת כתב:נשאלתי אתמול על ברכת קוואקר שנשרה ורוכך במים קרים.
לי היה נראה שברכתו האדמה, כי לא נעשה בו כל תהליך של בישול, אפיה וכד, אבל אשמח מאוד למקורות (מן הסתם שכחתי דברים מפורשים בהלכות ברכות)
יבנה כתב:בברכה המשולשת כתב:נשאלתי אתמול על ברכת קוואקר שנשרה ורוכך במים קרים.
לי היה נראה שברכתו האדמה, כי לא נעשה בו כל תהליך של בישול, אפיה וכד, אבל אשמח מאוד למקורות (מן הסתם שכחתי דברים מפורשים בהלכות ברכות)
בוזאת הברכה עמ' 106 חילק בין נדבק שמברך מזונות, ולא נדבק שמברך האדמה. ולדבריו כל סוגי שבולת שועל עוברים דרגות שונות של בישול. וע"ע שם בעמ' 278 שהרחיב בדבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 222 אורחים