מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מוטב לקיים שניהם תמורת כל ממונו

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
שעת הכושר
הודעות: 240
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

מוטב לקיים שניהם תמורת כל ממונו

הודעהעל ידי שעת הכושר » ה' מאי 03, 2018 3:57 pm

שמעתי על זה פעם, או קראתי, לא מצליח להיזכר מה וכמה.
עשה דוחה לא תעשה.
אם אפשר לקיים שניהם אינו דוחה.
עשה עד חומש.
לא תעשה כל ממונו.
ומה הדין אם אפשר לקיים שניהם בהוצאת כל ממונו.
קצת ענין של גלגל.
תוכלו לעשות לי סדר?

אברכון
הודעות: 92
הצטרף: ג' מאי 08, 2012 10:40 pm

Re: מוטב לקיים שניהם תמורת כל ממונו

הודעהעל ידי אברכון » ו' מאי 04, 2018 9:10 am

בס' משברי ים על עשה דוחה לא תעשה שחיבר הגאון הרב פיש שליט"א בסי' ט' דן בזה בארוכה. והביא שדנו בזה המהרי"ל דיסקין בקו"א אות צ"ט ובקובץ הערות סי' י"ד. ועיי"ש שהאריך בזה. שפתיים ישק.

עושה חדשות
הודעות: 12625
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מוטב לקיים שניהם תמורת כל ממונו

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' יולי 31, 2020 5:34 pm

הגרד"ל שליט"א (זכר דבר סי' ג) הביא כעין זה מדברי הר"ן בחי' שבת קנד: דצעב"ח דאו' דוחה לאיסור ביטול כלי מהיכנו, אף דבידו לקיים שניהם בהפסד ממונו, כי צעב"ח אינו מחייב הפסד ממונו, אף שהפסד זה אינו ראוי להתיר איסורא דמבטל כלי מהיכנו.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים