רבי יעקב בר אחא בשם רבי יוחנן רבי הילא בשם רבי לעזר כשם שאדם חס על כבוד אלמנתו כך חס על כבוד גרושתו. דאמר רבי יעקב בר אחא בשם רבי לעזר "מבשרך לא תתעלם" זו גרושתו.
החושב כתב:לענ"ד, אם כבר לחלק, אז ברור שאלמנה יותר קשורה לבעלה מאשר גרושה.
גירושים במהותם והגדרתם מפקיעים את הנישואין. אבל מיתה אינה מפקיעה את הנישואין באופן ישיר. אלא שנמצא שאשה נשואה למת. ואין לזה משמעות, ולכן באופן מעשי הנישואין בטלים.
פרנקל תאומים כתב:אולי המצווה המיוחדת של "מחזיר גרושתו" מעידה על איזו שהיא זיקה שנשארה ביניהם.
קו ירוק כתב:אין בה זיקה מעבר למה שחז"ל קראוה ומבשרך לא תתעלם, ולכן יש מעלה בלהחזירה כי היא מבקשת מנוחה בית אשה.
בד בבד עם זה שיש מצווה להחזירה (כשרוצה), יכולה היא להינשא לאחר. א"כ אין זו זיקה, אלא חסד עמה מצד שהיתה כבשרו.
תוכן כתב:דומה שהפני יהושע שואל למה בעינן ילפותא שמיתת הבעל מתיר את האשה, הרי אין בעל. והוא מתרץ, שללא הילפותא היינו חושבים שעדיין האשה אסורה לכולם.
תוכן כתב:דומה שהפני יהושע שואל למה בעינן ילפותא שמיתת הבעל מתיר את האשה, הרי אין בעל. והוא מתרץ, שללא הילפותא היינו חושבים שעדיין האשה אסורה לכולם.
ביקורת תהיה כתב:החושב כתב:לענ"ד, אם כבר לחלק, אז ברור שאלמנה יותר קשורה לבעלה מאשר גרושה.
גירושים במהותם והגדרתם מפקיעים את הנישואין. אבל מיתה אינה מפקיעה את הנישואין באופן ישיר. אלא שנמצא שאשה נשואה למת. ואין לזה משמעות, ולכן באופן מעשי הנישואין בטלים.
הדברים מופרכים מדברי הגמרא פ"ק דקדושין: וְאִיתַּקַּשׁ מִיתָה לְגֵירוּשִׁין, מַה גֵּירוּשִׁין שָׁרְיָא וְגוֹמֶרֶת, אַף מִיתָה שָׁרְיָא וְגוֹמֶרֶת:
ולעצם הנידון: מקרא מלא דיבר הכתוב שאשה לאחר מות בעלה עדיין נקראת אשתו: ערות אשת אביך לא תגלה, ערות אשת אחיך לא תגלה, וכן אצל דודתו וכלתו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים