דין זה נפתח בשלטי גיבורים לשבת פ"ז וז"ל: צ"ע בנוטל שלל שעושין החייטים שקורין אינבסטי"ר שגם הוא הוי גמר מלאכה אי חייב משום מכה בפטיש ולבי חוכך להחמיר ומיהו לעולם לא מחייב עד שיהיה בענין דקפיד עלייהו.
והובאו דבריו - על צידודו להחמיר - בנחלת צבי ס'י שב ס"ק ב וכנה"ג סי' שמ הגה"ט אות ב ומג"א סי' שב ס"ק ה ובא"ר שם ס"ק ה ותו"ש שם ס"ק ט.
אבל המ"ב שם ס"ק ח כתב
כתבו האחרונים דהוא הדין דאסור להסיר השלל שקורין שטריגיוואנ"ע שעושין החיטים בתחלת התפירה כדי לחבר החתוכים ואפשר דחיוב נמי יש בזה שדרך האמנין להסיר בעת גמר מלאכה.
לדבריו, האחרונים פשיט"ל לאיסור ולא נסתפק (הוא או הם?) אלא אם יש בזה גם חטאת. ולא מצאתי ד"ז באחרונים.
(ערוה"ש ראיתי).