הנה מצינו במלאכים שמוגדרים כזכרים, וכמוש"כ הפוסקים בסי' תרי באו"ח, שאין הנשים דומות למלאכים, ולגבי סטרא דשמאלא מצינו שהשדים יש בהם ענין נקיבות. מהו הביאור בזה.
והנה בפשיטות הרי מבואר בחגיגה טז שהשדים פרים ורבים, אמנם הר"א מרגליות הוכיח שכל פעולות הגשמיות המוזכרות בשדים הם רק בשדים שנהיו מבנ"א, ולא משדים שנבראו שלא מבנ"א. וכמדומה שגם בשדים שלא מבנ"א נאמר ענין נקיבות אף שלכאו' אינן פרים ורבים.
וצ"ע.
אני צריך בהקדם מקור לבירור הדבר, והמסייעים תבוא עליהם ברכת טוב.