שו"ע יו"ד סי' ק"כ ס"ה
סכין של שחיטה (או סכין שמפשיטין בו) (ארוך) יש מי שאומר שאינו צריך טבילה:הגה: ויש חולקין (תשב"ץ) וטוב לטובלו בלא ברכה הברזלים שמתקנים בהם המצות אינם צריכים טבילה (ארוך) וכן כיסוי שכופין על הפת לאפותו אבל כיסוי קדירה צריך טבילה (הגהות אשירי):
מקור הדברים באור זרוע, שאומר שכיסוי קדירה חייב בטבילה כיון שהוא מסייע בבישול וככלי אחד הוא, משא"כ בברזל שכופין על הלחם.
הייתי שמח להבין את המציאות שבזמנם, בכדי להבין מפני מה הברזל שע"ג הלחם אינו מסייע באפיה, ואילו כיסוי הקדרה כן מסייע.
מצאתי מאמר זה, ואשמח להבהרות מכל סוג.