ראיתי רבים שמקפידים שלא ליטול מים אחרונים ישר מבקבוק שעומדים לשתות ממנו משום שאין לשתות משיירי מים שנטלו מהם למים אחרונים.
יש מקור הלכתי לכך? והיכן?
זרע הארץ כתב:השותה משיורי רחיצה וכן בהיפך הרי זה קשה לשכחה, יעו' בקו' הזכרון להגר"ח קנייבסקי שליט"א.
עשוי לנחת כתב:ראיתי רבים שמקפידים שלא ליטול מים אחרונים ישר מבקבוק שעומדים לשתות ממנו משום שאין לשתות משיירי מים שנטלו מהם למים אחרונים.
יש מקור הלכתי לכך? והיכן?
חיס כתב:עשוי לנחת כתב:ראיתי רבים שמקפידים שלא ליטול מים אחרונים ישר מבקבוק שעומדים לשתות ממנו משום שאין לשתות משיירי מים שנטלו מהם למים אחרונים.
יש מקור הלכתי לכך? והיכן?
צ"ע מקור לקפידא ראה בהרחבה בקובץ בית אהרן וישראל - No. 33 תשנ"א שבט-אדר -
ן http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 34_139.pdf
מה שנכון נכון כתב:כנראה התכוין (עכ"פ זה המקור לשמועה שהתגלגלה) שנחשבים עי"ז לשיירי רחיצה, והשותה מהם משכח תלמודו. הוריות יג ע"ב.
מה שנכון נכון כתב:כנראה התכוין (עכ"פ זה המקור לשמועה שהתגלגלה) שנחשבים עי"ז לשיירי רחיצה, והשותה מהם משכח תלמודו. הוריות יג ע"ב.
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:מה שנכון נכון כתב:כנראה התכוין (עכ"פ זה המקור לשמועה שהתגלגלה) שנחשבים עי"ז לשיירי רחיצה, והשותה מהם משכח תלמודו. הוריות יג ע"ב.
כך השיב הגרח"ק (נדפס בספרי התשובות) שגם המים שנשארו בבקבוק נחשבים שיורי רחיצה.
אמנם יעויין מש"כ הגרח"ג בחו"ב בהוריות שם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 294 אורחים