כתב בשש"כ [מהדו"ח] פ"כ סס"ט וז"ל[בשינוי מועט]: "כאשר נמצא במגירה כלי שמלאכתו לאיסור כגון פטיש שמותר לטלטלו לצורך גופו ומקומו מותר לפתוח ולסגור את המגירה כדי להכניס או להוציא לה דבר".
ושם בס"ע כתב וז"ל: "נמצאים במגירה גם חפצים שאינם מוקצה והם חשובים לו יותר מאשר דברי המוקצה, נעשית המגירה בסיס לדבר האסור והמותר ומותר לפותחה ולסוגרה. - ואם אפשר ינער קודם את המוקצה מן המגירה".
לכאורה מדלא כתב זאת גם בס' ס"ט - אין צורך לנער את הפטיש אם אפשר, שהרי בכל מקרה מותר לטלטל לצורך גו"מ אף את הפטיש עצמו.
ולכאורה גם בכלי שמלאכתו לאיסור כתב המ"ב בס' שח ס"ק יב שאם יש לו חפץ היתר אל יטלטל החפץ האסור.
א"כ מדוע גם פה - אם יכול לנער הפטיש, מדוע לא לעשות זאת?