משמעות המשנ"ב [סי' לח סעיף ח, ומקורו במג"א] שכותבי תפילין ומזוזות מקיימים מצוה בכתיבתם [ולכן לא חילק אם כוונתם להרויח בזה או לא, כמו שחילק לענין תגרים, עיי"ש].
האם הקושר ציצית גם מקיים מצוה בקשירה?
אשמח לקבל מקורות.
ביליצר כתב:רמב"ם
"והמצוה הי"ד: היא שצונו לעשות ציצית והוא אמרו יתעלה (ס"פ שלח) ועשו להם ציצית...".
"הלכות ציצית: מצוות עשה אחת והיא, לעשות ציצית על כנפי הכסות".
בקרו טלה כתב:שו"ע אורח חיים - סימן כב
(א) קנה טלית ועשה בו ציצית, מברך שהחיינו.
יהודה בן יעקב כתב:ביליצר כתב:רמב"ם
"והמצוה הי"ד: היא שצונו לעשות ציצית והוא אמרו יתעלה (ס"פ שלח) ועשו להם ציצית...".
"הלכות ציצית: מצוות עשה אחת והיא, לעשות ציצית על כנפי הכסות".
בפשטות הרמב"ם מיירי בעושה ציצית על כנפי כסותו הלבוש בה, שבשעה זו מקיים מצות ציצית, אך כיון שמדרבנן אסור ללבוש ציצית אף לזמן שמתקן את הציצית [עי' משנ"ב יב, יג], ואנו קושרים ציצית לא ע"ג בגד לבוש, יש לדון אם מקיים בזה מצוה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים