מעשה באשה שנדרה בקבר בעמוקה שאם יולד לה בן תקראהו ע"ש התנא הקבור שם.
נולד לה בן.
ונפשה בשאלתה איך תקראהו 'יונתן' או 'יהונתן'?
אפרים זלמן כתב:נדרי קבלה מצינו רק לענין מצוה, ולכאו' קריאת שם ע''ש תנא אינו מצוה. מלבד אם נשבעה.
יקים כתב:ודרך אגב, בפולין היו כותבים את השם יהושע - יושע, והשם יהודה - יודא. כמובן שזה אותו השם כמו עם ה''א
והיה נראה לדקדק מן השמות הנמצאים בתלמוד יונתן בן עוזיאל, ר' יונתן בר פלוגתא דרבי יאשיה, ורבי יונתן רבו של רבי שמואל בר נחמיה, בכולהו לא אשכחן בשום ספר משנה או גמרא שכתב רק יונתן, וא"ת התלמוד קיצר הלשון יהי כן מ"מ הוי ליה חניכה כדברירנא לעיל.
נוטר הכרמים כתב:לכאורה יש כאן ב' נידונים שונים, א) מהו שמו המקורי של התנא יוב"ע. ב) האם ב' השמות שם אחד הן או שנים.
הט"ז בשמות אנשים נראה שנוקט שזה שם אחד, מכח חילופי השמות של יונתן בן שאול, ויעון"ש בזה, ובתוך דבריו מזכיר שבגמ' נזכר התנא יוב"ע בשם יונתן, ואכן כך הוא בכמה וכמה מקומות. ומעניין שבתוס' ב"ב קלג, ב ד"ה בא עליו שמביא בשם הירושלמי בנדרים מעשה עם יהונתן בן עוזיאל שהדירו אביו מנכסיו ועמד וכתבו לשמאי. אולם בנוסח הירושלמי שלפנינו (פ"ה ה"ו) מופיע 'יונתן'.
מה שנכון נכון כתב:בתרומת הדשן סימן רלג מסופק בזה. (נפסק בשו"ע קכט, כה).והיה נראה לדקדק מן השמות הנמצאים בתלמוד יונתן בן עוזיאל, ר' יונתן בר פלוגתא דרבי יאשיה, ורבי יונתן רבו של רבי שמואל בר נחמיה, בכולהו לא אשכחן בשום ספר משנה או גמרא שכתב רק יונתן, וא"ת התלמוד קיצר הלשון יהי כן מ"מ הוי ליה חניכה כדברירנא לעיל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 283 אורחים