כתב רש"י בראש השנה י"ט ב'
שאין כלי מתכות טמאין דאורייתא אלא המנויין בפרשה (במדבר לא) הזהב והכסף והנחשת והברזל וגו'
ולא מצאתי בעוניי למי מהראשונים ז"ל שחולק על כך בהדיא.
ומעתה הואיל וכמעט כל כלי המתכת דהיום הם ממתכות שאינן מנויין בפרשה, נירוסטה ניקל פליז פלדה, א"כ למה יצטרכו טבילה??
ואם תאמר שיצטרכו מדרבנן, הואיל וראויים להתיכן ככלי מתכות, וכשם שגזרו על כלי זכוכית, הא ליכא, דא"כ תחייב גם את הפלסטיק! וכבר הסכימו הפוסקים שכל שלא גזרו עליו חז"ל בפירוש, אין אנו מצריכים אותו טבילה, כיון שבפועל חז"ל לא תקנו בו את המצוה.
וראוי לחוש להנ"ל לענין ברכה.