משנה א
בעשרה מאמרות נברא העולם וכו'.
משנה ב
עשרה דורות מאדם ועד נח, להודיע כמה ארך אפים לפניו, שכל הדורות היו מכעיסין ובאין עד שהביא עליהם את מי המבול.
עשרה דורות מנח ועד אברהם, להודיע כמה ארך אפים לפניו, שכל הדורות היו מכעיסין ובאין, עד שבא אברהם וקבל [עליו] שכר כולם.
משנה ג
עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו עליו השלום ועמד בכולם, להודיע כמה חבתו של אברהם אבינו עליו השלום.
משנה ד
עשרה נסים נעשו לאבותינו במצרים ועשרה על הים.
[עשר מכות הביא הקדוש ברוך הוא על המצריים במצרים ועשר על הים].
עשרה נסיונות נסו אבותינו את המקום ברוך הוא במדבר, שנאמר (במדבר יד, כב), וינסו אותי זה עשר פעמים ולא שמעו בקולי.
משנה ה
עשרה נסים נעשו לאבותינו בבית המקדש וכו':
משנה ו
עשרה דברים נבראו בערב שבת בין השמשות, ואלו הן:
פי הארץ,
ופי הבאר,
ופי האתון,
והקשת,
והמן,
והמטה,
והשמיר,
והכתב,
והמכתב,
והלוחות.
ויש אומרים, אף
המזיקין,
וקבורתו של משה,
ואילו של אברהם אבינו.
ויש אומרים, אף
צבת בצבת עשויה.
שמתי לב בפעם ראשונה היום בקריאה בשבת שכל המשניות הן בסדר כרנולגי מבריאת העולם ואילך, חוץ ממשנה אחרונה, למה?