חיימקה כתב:כותרת הסימן - דיני ניקוי וקיפול הבגדים בשבת. ובו י"ג סעיפים.
וכך אכן מדובר בי"ב סעיפים. ובסעיף י"ג נכתב וז"ל:
"אין מסתכלין בשבת במראה של מתכת שהיא חריפה כאיזמל (פי' כעין סכין קטן חד וחריף), דחיישינן שמא ישיר בה נימין המדולדלין; ואפילו אם היא קבוע בכותל. אבל מותר להסתכל במראה שאין בה חשש זה, אפילו אינה קבועה".
מה הקשר בין סעיף זה לכל הסימן?
חשבתי שה
טור הביא ענין זה בסימן שב, כי לדעתו התכוונה הגמרא ל
נימין שבבגדו, ולא לנימין המדולדלין שבראשו. ולכן אחר שהוא מדבר אודות בגדי צמר ובגדי פשתן כתב:
אין מסתכלין בשבת במראה של מתכת, אפילו אם היא קבוע בכותל, גזירה אטו אינה קבועה, ואותה אסור שמא יסיר בה נימין. ושאינה של מתכת, מותר אפילו אם אינה קבועה.
אלא שלא מצאתי מי שפירש כן, לא בגמרא ולא בדעת הטור.
אשמח מאוד אם מישהו ימצא סימוכים להשערה משונה זו.