וכמה הוא מרובה. בשלמא לב"ש - תרתי נמי איקרו צאן, אלא לב"ה מ"ט? אמר רב כהנא: אמר קרא עשויות - שעושות ב' מצות, ראשית הגז ומתנות; אימא: בכורה ומתנות! בכורה חדא מי לא מיחייבא? ולטעמיך, מתנות - חדא מי לא מיחייבא? אלא אמר רב אשי: עשויות - שמעשות את בעליהן ואומרות לו קום עשה מצוה. תניא דבי רבי ישמעאל בר' יוסי אומר משום אביו: ארבע, שנאמר וארבע צאן תחת השה;
שמעתי שע"פ פשוטו טעמא דקנסה התורה לשלם ארבע ולא חמש ולא שלוש משום שנקנס לשלם צאן, וארבע חשיב צאן [ולפ"ז צ"ל שבקר הוי דוקא בחמשה]