ידועים דברי הגרי"ז ריש ב"ק שהמחייב בכל הנזיקין זה דרכן להזיק ושמירתן עליך, וחילוקי השמות זה לעניין הפטורים, (ולכן עקרונית הצד השווה יכול לקבל את החיובים של ב' האבות כי הוא לא מספיק "תולדה" לעניין לקבל את הפטור).
אני לא מבין, כוונתו היא שבעצם כל אחד מהמזיקים אפשר לחייב אותו בלי פטורים שהרי דרכו להזיק, והתורה "חידשה בו פטור"? מה פתאום התורה מחדשת את הפטורים אם לא חסר בו שום דבר לחיוב?
ועוד הרי המאפיין של כל המזיקין זה חומרות -כוונה להזיק/הנאה להיזק/תחילת עשייה לנזק וכו', וכי חומרא היא מאפיינת את המזיק כדי שיתחדש בו פטור?