עזריאל ברגר כתב:בפשטות דינו כתוספת שבת בכניסתה, שתלוי במחלוקת, שי"א שחייב לאכול כזית בשבת עצמה וי"א שלא.
כדכד כתב:איפה זה כתוב?
מלבב כתב:כדכד כתב:איפה זה כתוב?
במשנה ברורה
עזריאל ברגר כתב:מלבב כתב:כדכד כתב:איפה זה כתוב?
במשנה ברורה
נשמח אם תסייע לנו למצוא את דבריו, כי חיפשתי בסימן רצט ובסימן ש ולא מצאתי.
לא ידען כתב:יש בשפתי צדיק להרבי מפילץ זי"ע מאמר ושאלה מעניינים על יום הכיפורים שחל בשבת, לעניין להקדים ולקבל רק את השבת ולקדש על היין. יעוי"ש דברי פלא.
מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:מלבב כתב:כדכד כתב:איפה זה כתוב?
במשנה ברורה
נשמח אם תסייע לנו למצוא את דבריו, כי חיפשתי בסימן רצט ובסימן ש ולא מצאתי.
אשתדל לחפש, אני מקווה שזכרוני אינו מטעה אותי.
עזריאל ברגר כתב:יישר כח.
לא מופרך שבאותו זמן אפשר לקיים שני דברים שונים.
מצאנו כך בשני ענינים אחרים:
א. ק"ש בין עלות השחר לנץ החמה - יכולה להיות בשביל ק"ש של ערבית במקום אונס, ובד"כ היא ק"ש של שחרית, והביאו בפוסקים שא"א לעשות שניהם ביום אחד.
ב. מנחה וערבית בין פלג לשקיעה, ובזה בשעת הדחק יש מתירים אפילו להתפלל שניהם ביום אחד.
מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:יישר כח.
לא מופרך שבאותו זמן אפשר לקיים שני דברים שונים.
מצאנו כך בשני ענינים אחרים:
א. ק"ש בין עלות השחר לנץ החמה - יכולה להיות בשביל ק"ש של ערבית במקום אונס, ובד"כ היא ק"ש של שחרית, והביאו בפוסקים שא"א לעשות שניהם ביום אחד.
ב. מנחה וערבית בין פלג לשקיעה, ובזה בשעת הדחק יש מתירים אפילו להתפלל שניהם ביום אחד.
השאלה אם זה נחשב לשבת איך אפשר לקיים סעודת מלווה מלכה שזמנה אחר השבת
עזריאל ברגר כתב:ואוי"ל שאין דין לאכול מלווה מלכה דווקא אחרי יציאת השבת לגמרי, אלא אפשר גם בזמן כזה שהוא "סמוך ונראה" ליציאתה?
מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:ואוי"ל שאין דין לאכול מלווה מלכה דווקא אחרי יציאת השבת לגמרי, אלא אפשר גם בזמן כזה שהוא "סמוך ונראה" ליציאתה?
לא יתכן, בשום אופן אי אפשר לאכול מלווה מלכה סמוך לשקיעה, זמן מלווה מלכה הוא במוצאי שבת ולא בשבת.
במסתרים כתב:מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:ואוי"ל שאין דין לאכול מלווה מלכה דווקא אחרי יציאת השבת לגמרי, אלא אפשר גם בזמן כזה שהוא "סמוך ונראה" ליציאתה?
לא יתכן, בשום אופן אי אפשר לאכול מלווה מלכה סמוך לשקיעה, זמן מלווה מלכה הוא במוצאי שבת ולא בשבת.
למה יהיה יותר חמור מהבדלה?
במסתרים כתב:מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:מלבב כתב:כדכד כתב:איפה זה כתוב?
במשנה ברורה
נשמח אם תסייע לנו למצוא את דבריו, כי חיפשתי בסימן רצט ובסימן ש ולא מצאתי.
אשתדל לחפש, אני מקווה שזכרוני אינו מטעה אותי.
באר היטב סימן ש
ובא"ז כתב שמעתי שאם ממשיך הסעודה ג' עד לאחר חשיכה א"צ לאכול עוד סעודה ד' במו"ש
מלבב כתב:ומה הגדר בזה מה כן אפשר לעשות מפלג המנחה ומה לא זה באמת דבר מאוד מיסתורי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים