עזריאל ברגר כתב:למיטב זכרוני ראיתי זאת מפורש להיתר בספר "ציצית - הלכה למעשה" להרא"י גורארי' - רב העיר חולון.
כדכד כתב:שמעתי סברה אחרת שאולי החילוק בין גדיל וענף אינו כ"כ עקרוני אחרי שרק קשר העליון דאורייתא - יתכן שזה שגדל את שאר החוטים אינו מפקיעם מתורת ענף.
לגוף סברת הרב אוצר החכמה - לא הבנתי מה זה שיך לשימת גג והורדתו - שם הוא מסיר מונע וכאן זו יצירה חדשה (לולא הסברה שכתבתי)
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:למיטב זכרוני ראיתי זאת מפורש להיתר בספר "ציצית - הלכה למעשה" להרא"י גורארי' - רב העיר חולון.
מחלוקת הפוסקים - הובאו במשנ"ב ובכה"ח.
אוצר החכמה כתב:כדכד כתב:שמעתי סברה אחרת שאולי החילוק בין גדיל וענף אינו כ"כ עקרוני אחרי שרק קשר העליון דאורייתא - יתכן שזה שגדל את שאר החוטים אינו מפקיעם מתורת ענף.
לגוף סברת הרב אוצר החכמה - לא הבנתי מה זה שיך לשימת גג והורדתו - שם הוא מסיר מונע וכאן זו יצירה חדשה (לולא הסברה שכתבתי)
הסברא של הרמ"א לא תלויה רק בלהסיר מונע כי אנחנו מחמירים שאם סיכך תחת הגג יש בזה תולמ"ה ורק אם אחר שסיכך סגר את הגג מותר. ועל כרחך שכיוון שנעשה בהיתר אין הפסול המתבטל עושה לזה שם תעשה ולא מן העשוי אבל שם הוא בדבר אחר ולא בחפץ עצמו ואלו שני הצדדים שכתבתי.
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:למיטב זכרוני ראיתי זאת מפורש להיתר בספר "ציצית - הלכה למעשה" להרא"י גורארי' - רב העיר חולון.
מחלוקת הפוסקים - הובאו במשנ"ב ובכה"ח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים