בס' ברכת שמואל (כתובות סו' סי' ח') רוצה להוכיח דלא סבירא לי' להרמב"ם היתירא דקרקע עולם בג"ע, ממה שהוצרך לטעמא דיצר אלבשה לפטור אשה שתחילת ביאתה באונס, וקשה דאפי' הוי רצון היתה פטורה, דקרקע עולם היא ונדחה מפני פקו"נ, אעכ"ח ס"ל להר"מ דאפי' בק"ע יהרג וא"י, עכת"ד אם הבנתי נכון.
ולא הבנתי מנ"ל דאיירי באונס מיתה והי' בידה להישמט ע"י שתיהרג, מי לא איירינן כגון שבא עלי' באונס, בלא איום מיתה, ולא הי' בידה להישמט, דל"ש היתר דפקו"נ.
מסתמא טעיתי בדבר משנה, או בהבנת דבה"ק, ולא הביישן למד