כדכד כתב:תפלל במרחק סביר השלא תיפגע
כדכד כתב:בזכות מסירות הנפש ושמירה על כללי בטיחות הגיוניים הקב"ה יעזור שלא תדביק השפעת(ואין ה"נ שאם הוא עם שפעת ודאי שאסור לו לבוא להתפלל במנין אלא שכת"ר הזכיר קודם רק שיעולים וע"ז כתבתי שזה לא בטוח מדבק וכו')
כדכד כתב:כת"ר הבין בעצמו שלא ע"ז כתבתי.
מלבד שיעולים הבאים מבקטריות ווירוסים יש עוד שיעולים. גם אני דברתי עם רופא. שיעול רגיל גם אם הוא כרוני לא מדבק ולא צריך מעבדה כדי לבדוק את זה. בשיעול של חולה שפעת הוא יכול להדביק לא רק משום שלא ניתן להסתיר אלא משום שהשיעול עצמו יכול להעביר חיידקים או ווירוסים.
התכוונתי לדברה פשוט מאד. כשאתה שומע מישהו משתעל כרוני ולא ידוע לך שהוא חולה במחלה מדבקת אז תשמור ממנו מרחק סביר וזו ההשתדלות שאתה צריך לעשות ובכל השאר תבטח בה'.
אוהב עמו כתב:איני מבין כ"כ את השאלה על תפילה בציבור.
הרי אנו נמצאים בבנק, בקופת חולים אוא באוטובוס וסביבנו יש אנשים המשתעלים, ואעפ"כ ההתנהגות הנרומטיבית היא שאנחנו ממשיכים את חיינו כרגיל, וא"כ מאי שנא תפילה בציבור מכל זה?
השאלה יכולה להיות אמיתי רק אם מדובר באדם שכאשר מגיע לבנק וכדו' ויש סביביו איש המשתעל ימנע מלעשות את צריכו ויצא לחוץ ויבוא בפעם אחרת ואז יש מקום לפטור אותו גם מתפילה בציבור
זאב ערבות כתב:אוהב עמו כתב:איני מבין כ"כ את השאלה על תפילה בציבור.
הרי אנו נמצאים בבנק, בקופת חולים אוא באוטובוס וסביבנו יש אנשים המשתעלים, ואעפ"כ ההתנהגות הנרומטיבית היא שאנחנו ממשיכים את חיינו כרגיל, וא"כ מאי שנא תפילה בציבור מכל זה?
השאלה יכולה להיות אמיתי רק אם מדובר באדם שכאשר מגיע לבנק וכדו' ויש סביביו איש המשתעל ימנע מלעשות את צריכו ויצא לחוץ ויבוא בפעם אחרת ואז יש מקום לפטור אותו גם מתפילה בציבור
לבנק וכדומה נכנסים לדקה או שתים ויוצאים, מה שאין כן בתפילת שבת למשל נמצאים יחד כשעתיים שלש אחד ליד השני. אבל אין הכי נמי שאדם היודע שהוא תחת השפעת השפעת שישאר בביתו עד כמה שאפשר.
אוהב עמו כתב:זאב ערבות כתב:אוהב עמו כתב:איני מבין כ"כ את השאלה על תפילה בציבור.
הרי אנו נמצאים בבנק, בקופת חולים אוא באוטובוס וסביבנו יש אנשים המשתעלים, ואעפ"כ ההתנהגות הנרומטיבית היא שאנחנו ממשיכים את חיינו כרגיל, וא"כ מאי שנא תפילה בציבור מכל זה?
השאלה יכולה להיות אמיתי רק אם מדובר באדם שכאשר מגיע לבנק וכדו' ויש סביביו איש המשתעל ימנע מלעשות את צריכו ויצא לחוץ ויבוא בפעם אחרת ואז יש מקום לפטור אותו גם מתפילה בציבור
לבנק וכדומה נכנסים לדקה או שתים ויוצאים, מה שאין כן בתפילת שבת למשל נמצאים יחד כשעתיים שלש אחד ליד השני. אבל אין הכי נמי שאדם היודע שהוא תחת השפעת השפעת שישאר בביתו עד כמה שאפשר.
ראשית כל לא תמיד לוקח דקה או שתיים.
שנית אז לא בנק, אלא נסיעה ברכבת, אוטובוס או המתנה לרופא שיכולים לקחת זמן ממשוך.
שלישית הנידון שלי הוא אחרי שיש אנשים משתעלים שמסתובבים בבית הכנסת, וזו עובדה, האם בן אדם שבכל תהלוכות החיים נחשף לכאלה אנשים בשיגרה ואין הדבר חוסם אותו מהתנהלות שוטפת יש לו זכות טענה ש"אינו" יכול להתפלל מחשש הידבקות, וע"ז כתבתי את הנלענ"ד שאין כזו טענה.
זאב ערבות כתב:מן הסתם ראוי לצרף אשכול זה לפורום הקורונה ולמשל הודעה זו viewtopic.php?f=73&t=52137
חיוב לבישת מסיכה בעידן הקורונה.
עזריאל ברגר כתב:זאב ערבות כתב:מן הסתם ראוי לצרף אשכול זה לפורום הקורונה ולמשל הודעה זו viewtopic.php?f=73&t=52137
חיוב לבישת מסיכה בעידן הקורונה.
על הראשונים אנו מצטערין...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 270 אורחים