יבנה כתב:ירושלמי סנהדרין פ"ד ה"א
אמרין ההוא תלמידא לא הוה ידע מורייה. אמר ר' יעקב בר דסאיי דההוא תלמידא קטוע מטורא דסיני הוה:
עי' במפרשיו, וע"ע בעלי תמר ע"ז.
מקדש מלך כתב:והרי אין מושיבין בסנהדרין אלא מי שיודע לטהר את השרץ מן התורה (סהדרין יז:), על כרחך הוא מעליותא ולא גריעותא ח"ו. ופשוט שלא התירו למעשה, שזה שוטה ואפיקורס ולא תלמיד ותיק, אלא שמסגול לפלפל עד יעלה כככה, וכהאי דרבא שניסה לדון ולטהרו אך הגמרא דוחה שם את סברתו.
ואם כן עדיין התמיהה עומדת.
ובקשר ליונתן לא הבנתי למה יש לעונשו, והרי סבר כבית שמאי, וכי כל תלמידי בית שמאי טועים הוו חלילה? והרי יצאה בת קול ואמרה אלו אלו דברי אלוקים חיים?
קו ירוק כתב:מה ח"ו? הרי רש"י פירש על אתר לגריעותא. ובמחז"ו סי' רמט ד"ה יום שקם[ פירש טפי לגנאי.
ואף שמתלמידי שמאי היה אבל לא נפסקה הלכה כותייהו, וכמו שאמרו לרבי טרפון כדאי הייתי לחוב בנפשך שעברת על דברי בית הלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 201 אורחים