ואחר כך אמר אפילו אם אין אדם עושה כלום אלא ישן על מיטתו מכל מקום גדולה המצוה הזאת דאפי' בעידנא דלא עסיק בה מגינה עליו וזה הפך ממה דאיתא בסוטה מצוה לא מגינה עליה אלא בעידנא דעסיק בה וכאן תמיד מגינה על הבית בלי פועל האדם אז אלא שהוא ישן
ודבריו הק' צריכים לי בירור בכמה נקודות"
א. ראשית פתח שהמצוה מגינה עליו וסיים שמגינה על הבית.
ב. מדוע מצוות מילה לא מגינה תמיד על האדם כיוון שנחשב דעסיק בה כל הזמן, וכמו שאמר דהע"ה בבית המרחץ.
ג. האם יהיה הט"ז ראיה דלא כהגרשז"א שיש קיום מצווה גם בזמן שאדם ישן ואינו נחשב כשוטה ואינו בר חיובא או שיש כאן ב' נידונים שונים.