הרבה הלכות הגמרא אומרת חילוקי דינים בין קדושת מזבח לקדושת בדק הבית בלשון
"ה"מ קדשי מזבח דקדושת הגוף אבל קדשי בדה"ב דקדושת דמים לא" (או להיפך)
ויש לדון מה העיקר הדמים והגוף או מזבח ובדה"ב (דהרי יש דמים למזבח כמו כל פסה"מ ויש קדושת הגוף בבדה"ב כמו כלי שרת ואבני המקדש כמופרסם מהראב"ד)
עיין תוס תמורה ג ע"א ד"ה מאי ששם מוכח דפסה"מ הוי קדושת דמים והוי כבדה"ב לגבי דיש אזהרה דמעילה
אך עיין שם בשטמ"ק בהשמטות שגם מוכח כתוס (אמנם אח"כ הוא מיסתפק בזה וכותב דלא ניתברר) אך בהמשך הוכיח משיש מעילה במחובר ואין מחובר אלא בבדה"ב
אפילו שבית המקדש עצמו היה מחובר וכמובן היה קדושת הגוף ןאפ"ה פשיטא לו דמוגדר כבדה"ב
יש לי כמה מחשבות דברים בזה
אשמח עם מישהו יוכל להרחיב את היריעה בידיעות