כמד' שבעבר אמרו לי ב"העדה" שעובר טיגון עמוק, אולם היום אמרו לי שעובר רק אפייה אבל כיון שנאפה לצורך זה ברכתו מזונות
ויתכן שכוונתם שאף שתחילת האפייה לא היה נכסס מ"מ כיון שנעשה במיוחד אדעתא דהכי אזלינן בתר סופו, וכיון שהוא נכסס דינו כפהב"כ.
[ראיתי מביאים שהרב בנימין חותה טוען שהם לוקחים פיתות או בגטים רגילים, ולכן ברכתם המוציא]
קרוטונים
גם לעניין קרוטונים, כתוב כעי"ז במדריך העדה:
"קורוטנים נעשים מלחם מיוחד שאינו ראוי כ"כ לאכילה ועשוי רק לצורך הקורוטנים, וגם הוא קשה ככסנין- ולכן ברכתו מזונות"
[כ"ז נוגע רק לקרוטונים לסלט, אבל קרוטונים למרק עוברים טיגון בשמן עמוק ופשוט שברכתם במ"מ]
ובעיקר הדבר- ראה עוד ב"וזאת הברכה" (בירור הלכה לט,ה) שהאריך בהאי דינא דלחם הנאפה מעיקרא על דעת לאפותו שוב כדי שיהיה פריך.