''אמר ריב"ל הרואה נהר בחלום ישכים ויאמר הנני נוטה אליה כנהר שלום, קודם שיקדמנו פסוק אחר הנני נוטה אליה כנהר צר'' ועיי"ש עוד מקרים כעי"ז.
והנה מלשום ישכים משמע תומ"י שקם, וכך הפירוש ''קודם שיקדמנו'' לא שיזדמן בדיוק שיראה את הפסוק הזה, אלא שחלילה לא יארע לו קודם את מה שכתוב בפסוק שם. ואם כן יש לדון אם מותר לומר פסוקים אלו קודם ברכות התורה, ויש לצדד שכן, דאין זה בתורת ת"ת אלא כסגולה להצלה.
ויש בכלל לדון א"כ שאין מתרפאים בד"ת. וצ"ע.