הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' דצמבר 16, 2018 11:49 pm
אם יהודי היה פוגע ישירות בעובר והורג אותו במקום - היה דינו בדמי ולדות, אף שכלו לו חדשיו. ועכשיו שהוא לא הרג אותו במקום אלא יצא חי ואמדוהו למיתה ומת - קשה לומר שיתחייב מיתה, דלא יהא אלא כמי שהרג בכח-כחו.
בנדון שאירע בשבוע שעבר - אין מה לדון, כי הרוצח ימ"ש חייב מיתה מכמה פנים (בן נח נהרג על העוברין, וכמדומני שהיו גם הרוגים, ונכרי שהכה את ישראל חייב מיתה, ובוודאי הוא חייב מיתה גם מדין רודף, כמו מוסר שהוחזק למסור, ועוד כהנה וכהנה).
ויה"ר שבזכות בירורי הלכות אלו נזכה שתקוים במהרה בקשת אסף בתהילים "יִוָּדַ֣ע בַּגּוֹיִ֣ם לְעֵינֵ֑ינוּ נִ֝קְמַ֗ת דַּֽם־עֲבָדֶ֥יךָ הַשָּׁפֽוּךְ ... וְהָ֘שֵׁ֤ב לִשְׁכֵנֵ֣ינוּ שִׁ֭בְעָתַיִם אֶל־חֵיקָ֑ם חֶרְפָּ֘תָ֤ם אֲשֶׁ֖ר חֵרְפ֣וּךָ ה'.
וַאֲנַ֤חְנוּ עַמְּךָ֨ ׀ וְצֹ֥אן מַרְעִיתֶךָ֮ נ֤וֹדֶ֥ה לְּךָ֗ לְע֫וֹלָ֥ם לְדֹ֥ר וָדֹ֑ר נְ֝סַפֵּ֗ר תְּהִלָּתֶֽךָ".