ישא ברכה כתב:זה נאמר כלפי הדיבור בלבד. שמיעת הדיבור כאילו מעתיקה את הדיבור על כל משמעותו אל השומע (דיבור הינו הצגת תוכן מסוים אל מול המחשבה. גם שמיעה הינה הצגת התוכן אל מול המחשבה. והנידון הוא האם היא מעתיקה את הדיבור על כל צורתו או לא), אבל פשוט שהשמיעה איננה מעתיקה את כל מציאות המדבר אל השומע. ופשוט.
אוהב עמו כתב:כמדומה שבתוס' ריש ערבי פסחים דנים שיהיה שומע כעונה כלפי ההחזקת כוס של ברכה, וכדמומני דיבר בזה בחזון יחזקאל שם.
וא"כ מתבאר שגם מעשה שעושה המשמיע כמו החזקת כוס של ברכה עובר לשומע וא"כ ה"ה לכו"ח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים