הנה במשך חכמה כאן [וחזר על זה באור שמח] כתב שהטעם שלא חזר משה רבינו למצרים ממדין עד שאמר לו הקב"ה כי מתו כל האנשים המבקשים את נפשך, שאף על פי שכל ישראל היו צריכים למשה אינו צריך להכניס עצמו לסכנה, וכתב שמכאן הוציא הרמב"ם את דינו (פ"ז מהל' רוצח) שרוצח בשגגה אינו יוצא מעיר מקלטו אעפ"י שכל ישראל צריכין לו.
וצריך עיון דממנ"פ אם כן איך הקב"ה אמר למשה בא לפני פרעה, הרי בזה בעצם אמר לו הקב"ה לסכן את עצמו, ולפי המשך חכמה, מאי שנא זה מזה הרי כל השליחות היא סכנה, ומאי נ"מ שלא הגיע משה עד שמתו כל האנשים המבקשים נפשך. וצע"ג .