ייש"כ.
אולם לא הובאו שם מקורות לפתרון השאלה, וגם לא מקור מאימתי התחילו לקרוא כך לספרים אלו.
וכאשר העמקתי להתבונן עלה בדעתי שהביאור הוא פשוט.
כפי שהעלו שם, בשורש הלשון 'מגילה' היא גליון נגלל אחד'של עניין אחד, ספר' יכול להיות צירוף של כמה דברים ועניינים, וכן תופרים כמה מגילות וכולם יחד הם ספר.
והנה כל כתבי הקודש מותר לכרכן עם ספרים נוספים, וכן חמשה חומשי תורה נכרכים בספר אחד. אבל חמש המגילות שתיקנו לקרותן אין הקריאה כתיקונה רק אם היא מגילה בפני עצמה. וכדין האמור במגילת אסתר שאם היא כתובה בין הכתובים לא יצא. וכן כשתיקנו את המנהג לקרות חמש מגילות בזמנים מסויימים תיקנו כעין שתיקנו חכמים באסתר שתהיה כתובה בפני עצמה. ולכן רק חמשת הספרים הללו הם 'מגילות', מה שאין כן איוב משלי ותהלים, אין כל חסרון בכתיבתן כחלק מספר תנ"ך אחד.