נסיך כתב:האם אי מי יודע מה המקור לפרשנות על דבריו של רבי שמעון בן לקיש: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע... נצחו מוטב וכו' ואם לאו יזכיר לו יום המיתה" - מדוע אין להזכיר לכתחילה ולהשתמש בדרך היעילה ביותר? אלא, בדרך של הפחדת הכוחות היצריים בעונשי עולם הבא - נכון להשתמש רק לאחר שנוסו כל הדרכים האחרות. פרשנות זאת מובאת בספר של אהרון פרידמן - כבדהו וחנכו בשם "בעלי מחשבה" - חשוב לי לדעת מהם אומרי הדברים
כותב כתב:נסיך כתב:האם אי מי יודע מה המקור לפרשנות על דבריו של רבי שמעון בן לקיש: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע... נצחו מוטב וכו' ואם לאו יזכיר לו יום המיתה" - מדוע אין להזכיר לכתחילה ולהשתמש בדרך היעילה ביותר? אלא, בדרך של הפחדת הכוחות היצריים בעונשי עולם הבא - נכון להשתמש רק לאחר שנוסו כל הדרכים האחרות. פרשנות זאת מובאת בספר של אהרון פרידמן - כבדהו וחנכו בשם "בעלי מחשבה" - חשוב לי לדעת מהם אומרי הדברים
כלומר, שהזכרת יום המיתה גורמת עצבות.
כן כתוב בעיון יעקב על העין יעקב ברכות ה:, בית שמואל אחרון פ' ויצא ועוד כמה מקומות, וע"ע בערבי נחל פ' כי תצא, ואגרא דכלה פ' תולדות, ועוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים