מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ב' אפריל 06, 2020 8:24 pm


אשרי יושבי ביתך
הודעות: 426
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » ב' אפריל 06, 2020 8:37 pm

יש להסתפק בקטן המופלה הסמוך לאיש, שנשבע לבטל את המצוה, מי חלה שבועתו לבטל את המצוה או לא,
דהרי אינו עומד ומושבע - דאכתי אינו חייב בתורה ומצוות, ומאידך גיסא גבי נדרים ושבועות - דבריו קיימין.
(ואולי תלוי אם יש נשבע לבטל את המצוה במצוה דרבנן ,וצ"ע).

הרבמס
הודעות: 12
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 10:54 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי הרבמס » ב' אפריל 13, 2020 1:05 pm

מה המקור של הרמב"ם בפ"ו מיו"ט שצריך אדם לשמח גם את בן בנו.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ב' אפריל 13, 2020 4:19 pm

צ"ל ובני ביתו, והמקור פסחים קט

צולניק
הודעות: 1027
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

שמא יחתה ביום טוב

הודעהעל ידי צולניק » ג' אפריל 14, 2020 3:23 pm

מיחם/כירה חשמלית שניתן להגביר בו את החום ולזרז את הבישול, אסור ליתן בו בשבת דבר שלא התבשל [כמאב"ד או בישול גמור], שמא יבוא להגביר את החום ולזרז את הבישול ויעבור על איסור בישול ומבעיר ושאר איסורים.

היאך הדין בזה ביום טוב?
לא מצינו גזירת שמא יחתה ביו"ט שהרי הותר בו בישול והבערה, אך בנידון מכשיר חשמלי שאף ביו"ט אסור לשנות את חומו, האם הוא בכלל הגזירה שמא יבוא לזרז את הבישול ע"י שיגביר את זרם החשמל?

חיים סגל
הודעות: 474
הצטרף: ב' ספטמבר 11, 2017 2:12 pm

Re: שמא יחתה ביום טוב

הודעהעל ידי חיים סגל » ג' אפריל 14, 2020 5:13 pm

לכאורה כיון שהוא רק מדרבנן לא גזרינן גזירה לגזירה
ובכלל, בשבת לא היינו גוזרים זאת מעצמנו לולי גזירת חז"ל לענין גחלים, וממילא ביו"ט דליכא גזירה דחז"ל - אנן לא גזרינן.
ופוק חזי מאי עמא דבר - שמבשלים לכתחילה על כירות חשמליות ביו"ט ע"י הדלקתם מעיו"ט ע"י שעון שבת

ברוך00
הודעות: 254
הצטרף: ש' אפריל 04, 2015 10:43 pm

הגיע להסדר עם הבנק, האם יוכל לתבוע מהלווה מחיר מלא?

הודעהעל ידי ברוך00 » ה' אפריל 16, 2020 9:48 pm

שמעון חתם ערבות בנקאית לראובן, עבור 40,000 ש"ח, וראובן לא שילם. שמעון הגיע להסדר עם הבנק במקום לשלם 40 אלף הוא ישלם 20 אלף ₪.
האם שמעון יוכל לתבוע את ראובן (כשיעשיר)ב- 40 אלף?
וכן האם הוא יכול ללות את זה ממעשרות?

פרנקל תאומים
הודעות: 2948
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

נלב''ע ונקבר בפניא דמעלי יו''ט.

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' אפריל 16, 2020 11:29 pm

מצינו שישנה מעלה למי שנלב''ע ונקבר בפניא דמעלי שבתא. האם ה''ה במי שנלב''ע ונקבר בפניא דמעלי יו''ט?

עובדיה חן
הודעות: 1287
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » א' אפריל 19, 2020 1:14 pm

השנה שיום שישי גם ערב ר"ח[ור"ח] וגם ערב שבת האם מותר להסתפר גם למי שכבר הסתפר בערב פסח?

עזריאל ברגר
מנהל פורום
הודעות: 7327
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: תל ציון יע"א

Re: נלב''ע ונקבר בפניא דמעלי יו''ט.

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 19, 2020 9:47 pm

פרנקל תאומים כתב:מצינו שישנה מעלה למי שנלב''ע ונקבר בפניא דמעלי שבתא. האם ה''ה במי שנלב''ע ונקבר בפניא דמעלי יו''ט?

מסופר שהרב מיכאל דבורקין - http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 7%99%D7%9F - נפטר בערב חג השבועות תש"ט, והאדמו"ר מליובאוויטש האחרון (שאז היה "חתנא דבי נשיאה" - בחיי חותנו אדמו"ר הריי"צ) עשה מאמצים גדולים כדי שיקברוהו בו ביום, באמרו שאצלו "מונח" שהסימן יפה של מת ונקבר בעש"ק (שנאמר בגמרא) הוא גם לגבי מי שמת ונקבר בעיו"ט.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 1203
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: נלב''ע ונקבר בפניא דמעלי יו''ט.

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' אפריל 19, 2020 9:49 pm

השאלה איפה מונח?

צביב
הודעות: 1694
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי צביב » א' אפריל 19, 2020 11:10 pm

המרכאות שציין הרב עזריאל הן למושג מונח אצל חב''ד,
כמדומה שההגדרה לזה
כך נראה מוסכם בדעתו ללא שקיבל כך,
רק מצירוף הידיעות שבליבו ומוחו, נתקבל בדעתו צורת הענין.
נערך לאחרונה על ידי צביב ב ב' אפריל 20, 2020 11:12 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
מנהל פורום
הודעות: 7327
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: תל ציון יע"א

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אפריל 20, 2020 10:16 am

צביב כתב:המרכאות שציין הרב עזריאל הן למושג מונח אצל חב''ד,
כמדומה שההגדרה לזה
כך נראה מוסכם בדעתו ללא שקיבל כך.

אכן.
זהו תרגום מביטוי ביידיש.

שומע ומשמיע
הודעות: 2324
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ב' אפריל 20, 2020 12:25 pm

אני מכיר את הביטוי הזה מצוין.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ד' אפריל 22, 2020 5:39 am

עובדיה חן כתב:השנה שיום שישי גם ערב ר"ח[ור"ח] וגם ערב שבת האם מותר להסתפר גם למי שכבר הסתפר בערב פסח?

מ"ב תצג סק"ה, ופסקי תשובות.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ה' אפריל 23, 2020 8:43 pm

יאיר אתמר כתב:
עובדיה חן כתב:השנה שיום שישי גם ערב ר"ח[ור"ח] וגם ערב שבת האם מותר להסתפר גם למי שכבר הסתפר בערב פסח?

מ"ב תצג סק"ה, ופסקי תשובות.

שו"ר viewtopic.php?f=73&t=50463

עושה חדשות
הודעות: 8878
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 24, 2020 1:43 pm

האם ישנה שיטה בראש' או בפוס' שזמן קרי"ש כולל גם את הברכות,
ז"א שצריך לסיים את ברכת גאל ישראל לפני סו"ז קרי"ש?

[ומה בנוגע להשלמת רמ"ח תיבות ע"י החזן שכופל בסוף, האם זה צריך להיות בתוך הזמן?].

עושה חדשות
הודעות: 8878
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 24, 2020 1:44 pm

לגבי שירת הלויים, האם נזכר מה שרו קודם שדוד המלך חיבר את המזמורים?

עושה חדשות
הודעות: 8878
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 24, 2020 1:56 pm

כשאדם נפנה לצרכיו באמצע הסעודה, הוא צריך נט"י כששב לסעודה,
(ומנהג העולם לא לברך על נטילה זו).
האם זה גם באופן שאינו אוכל עוד פת, אלא רק את הדברים הבאים מחמת הסעודה?

שומע ומשמיע
הודעות: 2324
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ו' אפריל 24, 2020 2:11 pm

עושה חדשות כתב:כשאדם נפנה לצרכיו באמצע הסעודה, הוא צריך נט"י כששב לסעודה,
(ומנהג העולם לא לברך על נטילה זו).
האם זה גם באופן שאינו אוכל עוד פת, אלא רק את הדברים הבאים מחמת הסעודה?

זה לא מג"א מפורש [שחוששים שיבא לאכול פת]?

שש ושמח
הודעות: 1104
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי שש ושמח » ו' אפריל 24, 2020 2:35 pm

עושה חדשות כתב:לגבי שירת הלויים, האם נזכר מה שרו קודם שדוד המלך חיבר את המזמורים?

לא מצאתי מפורש, אבל כתב הרמב"ן בהשגות לסמה"צ שורש א' שהיה כל אחד לפי דעתו.
ומסתבר שהיו אומרים מהמזמורים שאמרו הזקנים הקודמים לדוד (ב"ב י"ד ב'),

לבי במערב
הודעות: 2716
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 26, 2020 4:59 am

עושה חדשות כתב:האם ישנה שיטה בראש' או בפוס' שזמן קרי"ש כולל גם את הברכות . .
להעיר מד' הרב"י (לטואו"ח סו"ס נח):
ורבינו שכתב: "אם נאנס ולא קרא - יכול לקרותה עם ברכותי' כל שעה רביעית", אם בדווקא נקט "נאנס", לומר דאם לא נאנס - לא, איני יודע זו מנין לו. ואפשר דלא נקטי' בדווקא, אלא אורחא דמלתא נקט - שאין דרך להתאחר מלקרוא קריאת שמע עד אחר שלש שעות, אם לא מחמת אונס . .
ועי' ב"ח וט"ז על אתר, ובערוה"ש שם סי"ט.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » א' אפריל 26, 2020 6:42 am

עושה חדשות כתב:האם ישנה שיטה בראש' או בפוס' שזמן קרי"ש כולל גם את הברכות,
ז"א שצריך לסיים את ברכת גאל ישראל לפני סו"ז קרי"ש?

[ומה בנוגע להשלמת רמ"ח תיבות ע"י החזן שכופל בסוף, האם זה צריך להיות בתוך הזמן?].

בשו"ת זית רענן ח"א ד"א ע"ד כ"כ בדעת תר"י.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » א' אפריל 26, 2020 6:57 am

שומע ומשמיע כתב:
עושה חדשות כתב:כשאדם נפנה לצרכיו באמצע הסעודה, הוא צריך נט"י כששב לסעודה,
(ומנהג העולם לא לברך על נטילה זו).
האם זה גם באופן שאינו אוכל עוד פת, אלא רק את הדברים הבאים מחמת הסעודה?

זה לא מג"א מפורש [שחוששים שיבא לאכול פת]?

בגמ' יומא ל נאמר שלשתיה נוטל היד ששפשף בו ופרש"י שמא יתן פרוסה לתוך פיו, ונפסק בשו"ע ר"ס קע. ולפי"ז בעשה צרכיו נוטל ב' ידיו. אך כ"ז בלי ברכה, וכמ"ש במ"א קע-ב ובמ"ב. וכ"כ בשו"ת משנה הלכות ח"ה סי' לז. וראה שערי ברכה פ"א הע' קמח* בשם הגריש"א. (ולגבי פת פחות מכביצה ע"ש הע' קנא שדן מדברי המ"ב תרלט-כט, והבי"ד הגרח"ק.)

א גאליציאנער
הודעות: 588
הצטרף: ד' יולי 23, 2014 7:31 pm

כהן גדול שאינו צם, האם עובד עבודת יום הכיפורים?

הודעהעל ידי א גאליציאנער » א' אפריל 26, 2020 3:10 pm

שאלה שנשאלתי לפני זמנים טובא, שהרי באיש עיתי נאמר שהיו סוכות מוכנות לו ובכל אחת אומרים לו הרי מזון הרי מים, ואם כן האם כהן גדול נידון כאיש עיתי [ובאיש עיתי גופא ישנה דעת התו"י שאוכל וממשיך, אולם הגבורת ארי חולק על כך בכל תוקף], ויכול לאכול ולעבוד עבודה או לא, ואם הוצרך לאכול מפסיק וממשיך זה שהתקינו תחתיו [ויש שרצו להביא ראיה ממועד קטן גבי חנוכת ביהמ"ק בימי שלמה, וכמדומה שהיא בשם מרן האמרי אמת מגור, אך יש לפקפק בראיה זו לכאורה].
יש שהעירו מהמשנה הראשונה במסכת יומא, דמתקינין כהן אחר תחתיו שמא יארע בו פסול ורש"י מבאר דמיירי בפסול טומאה או קרי שימנע ממנו "לבוא למקדש", והיינו דרק פסול כזה יצריך שהכהן יחדל מעבודתו, אבל כשהוצרך לאכול, אין זה מונע ממנו עקרונית לבוא לבית המקדש וממילא אין זה נחשב לפסול שיצרכו לפרוש ולהמשך העבודה יעלה סגנו, אולם יש שאמרו שהרי אצל איש עיתי נאמר ואפילו בשבת ואפילו בטומאה, ואם כן, ייתכן שרק אצל איש עיתי שיש היתר של טומאה, שרי ליה לאכול, מה שאין כן אצל כהן שבטומאה לא שרי ליה לעבוד עבודה, ייתכן שאף אכילה אסורה עליו, וזה תלוי באם הוצרך לאכול הוא חמור או קל מטומאה, [ובאגב אעיר שבזכרוני שהרמב"ם אוחז גם כן כהתו"י].
אשמח למראי מקומות וראיות מחכמי המקום.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער

יהודה בן יעקב
הודעות: 1544
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: כהן גדול שאינו צם, האם עובד עבודת יום הכיפורים?

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » א' אפריל 26, 2020 3:17 pm

האריך בזה הגאון רבי שמואל חיים דומב שליט"א בקונטרסו נר יוסף סימן ד.

סעדיה
הודעות: 1453
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי סעדיה » ב' אפריל 27, 2020 11:29 pm

עושה חדשות כתב:לגבי שירת הלויים, האם נזכר מה שרו קודם שדוד המלך חיבר את המזמורים?

עי' פנ"י ר"ה ל"א.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ג' אפריל 28, 2020 1:30 am

בנט"י לסעודה, האם יש לנגב את אוזן הכלי ממים שניים (הנטמאים בנגיעת ידיים שלא ניטלו, ש"ע קסב ד) שנשארו עליו מנטילה קודמת גם לדעת המ"ב (שעה"צ קסב מא ועוד)?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2605
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' אפריל 28, 2020 8:06 am

אני לא בסוגיא ואני מחפש תבשיל העשוי מקמח, הוא חמץ דאורייתא?
אפשר מ"מ (זכור לי שזה בגמ')

לבי במערב
הודעות: 2716
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: תבשיל מקמח - חמץ דאורייתא?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' אפריל 28, 2020 8:20 am

מקופיא: יעויין שו"ע סי' תסג, מפסחים דל"ז.

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ג' אפריל 28, 2020 10:35 pm

נהר שלום כתב:אני לא בסוגיא ואני מחפש תבשיל העשוי מקמח, הוא חמץ דאורייתא?
אפשר מ"מ (זכור לי שזה בגמ')

לבי במערב כתב:מקופיא: יעויין שו"ע סי' תסג, מפסחים דל"ז.

הכוונה לדל"ט ב - מ א?
אמנם לא נז' שם אם הוא דאו'. אך אם נתחמץ, למה שלא, ראה מג א.

לבי במערב
הודעות: 2716
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' אפריל 28, 2020 10:41 pm

יאיר אתמר כתב:הכוונה לדל"ט ב - מ א? . .
אכן, ובחפזי נשתבשתי.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2605
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי נהר שלום » ד' אפריל 29, 2020 12:45 am

יאיר אתמר כתב:
נהר שלום כתב:אני לא בסוגיא ואני מחפש תבשיל העשוי מקמח, הוא חמץ דאורייתא?
אפשר מ"מ (זכור לי שזה בגמ')

לבי במערב כתב:מקופיא: יעויין שו"ע סי' תסג, מפסחים דל"ז.

הכוונה לדל"ט ב - מ א?
אמנם לא נז' שם אם הוא דאו'. אך אם נתחמץ, למה שלא, ראה מג א.

האם גם בבישול תוך 18 דקות אמרי' דלא נתחמץ? או שאיננו יודעים השיעור

לבי במערב
הודעות: 2716
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' אפריל 29, 2020 1:00 am

שוב, מקופיא: עד כמה שזכורני, כבר כתבו דלא ידעינן שיעור חליטה. ושמא שייך אף לנדו"ד.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 1203
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' אפריל 29, 2020 1:05 am

מחומרת שרויה לכאורה נראה שאפילו פחות מח"י דקים.

לבי במערב
הודעות: 2716
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' אפריל 29, 2020 1:12 am

אפי' אַחַר שהחלו להחמיר ב'שרוי'' - נהגו ב'חלוטה'; ופסקו מטעם הנ"ל (דלא בקיאינן בשיעורו).

סליחות
הודעות: 1152
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

איך אדם שאינו יודע לתקוע יוצא י"ח ביובל?

הודעהעל ידי סליחות » ה' אפריל 30, 2020 9:45 pm

רמב"ם הלכות שמיטה פ"י ה"י:
מצות עשה לתקוע בשופר בעשירי לתשרי בשנת היובל, ומצוה זו מסורה לבית דין תחלה (שנאמר והעברת שופר תרועה) וכל יחיד ויחיד חייב לתקוע שנאמר תעבירו שופר, ותוקעין בשופר תשע כדרך שתוקעין בר"ה, ומעבירין שופר בכל גבול ישראל.


אליבא דהסוברים שעיקר המצוה לתקוע בדווקא (ולא לשמוע), איך אדם שאינו יודע לתקוע יוצא י"ח?

יאיר אתמר
הודעות: 304
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm
שם מלא: יאיר אתמר

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » ו' מאי 01, 2020 1:27 am

האם כלי העשוי מן לבה מקבל טומאה?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 1203
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ו' מאי 01, 2020 9:57 am

יאיר אתמר כתב:האם כלי העשוי מן לבה מקבל טומאה?

מה זה לבה?

עזריאל ברגר
מנהל פורום
הודעות: 7327
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: תל ציון יע"א

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' מאי 01, 2020 12:33 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
יאיר אתמר כתב:האם כלי העשוי מן לבה מקבל טומאה?

מה זה לבה?

https://www.hamichlol.org.il/%D7%9C%D7%91%D7%94


חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים