נתבקשתי לשאול:
בדבר שיש ספק האם הוא דין מדאורייתא או דין מדרבנן, וחל בו ספק, האם דינו לקולא או לחומרא? כגון ספק ברך מעין שלוש
(חיפשתי אם כבר היה אשכול על נדון זה ולפו"ר לא מצאתי)
ולא מיחשב לספק ספיקא שמא טכ"ע דרבנן ושמא יש ששים וכל שיש ספק ספיקא בדאורייתא ובדרבנן ספק א' שריא כמבואר בקונטרס הספיקות ובסימן קי"א בספק אם נפל לאינו מינו לא מתירין מטעם ס"ס אלא וודאי לדידן לא מיחשב לספק פלוגתא כלל דרבים הם האומרין טכ"ע דין תורה ודווקא בשקולין הוה ספק פלוגתא
בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי לשאול:
בדבר שיש ספק האם הוא דין מדאורייתא או דין מדרבנן, וחל בו ספק, האם דינו לקולא או לחומרא? כגון ספק ברך מעין שלוש
(חיפשתי אם כבר היה אשכול על נדון זה ולפו"ר לא מצאתי)
אלי כהן כתב:ראה בירחון "אור תורה" (יוצא לאור בירושלים, ונמצא באוצר), כרך כג (שאגב שייך לשנת תשנ"א), סימן עא (שאגב הובא שם בגיליון חודש שבט), עמודים שלא-שלז.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 275 אורחים