כדכד כתב:אם היא באה מעצמה אין כאן איסור אמירה לנכרי והכי הרבה יש איסור של הנאה ממלאכת גוי ואיני יודע אם נקרא הנאה ממלאכה כשמסדרת ומנקה. מכל מקום נראה שיין נסך חמור יותר וגם אולי במציאות החשש שתיגע ביין יותר מצוי מהחשש שתעשה מלאכה בשבת
כדכד כתב:נכרי שבא לכבות אין אומרים לו כבה ואל תכבה מפני שאין שביתתו עליך
ידידיה כתב:על בקבוק פתוח במקרר בעוזרת נכרית ששהתה לבד בבית כחצי יום, הורה לי לפני שנים רבות הגר"נ קרליץ שליט"א לשפוך.
(אינני זוכר אם מעיקר הדין או כחומרה. כי מצוי היה ששאלתיו אם כדאי להחמיר.)
פרנקל תאומים כתב:ידידיה כתב:על בקבוק פתוח במקרר בעוזרת נכרית ששהתה לבד בבית כחצי יום, הורה לי לפני שנים רבות הגר"נ קרליץ שליט"א לשפוך.
(אינני זוכר אם מעיקר הדין או כחומרה. כי מצוי היה ששאלתיו אם כדאי להחמיר.)
השאלה היא מה קורה אפי' כשבעלת הבית נמצאת עם העוזרת בדירה, אבל היא לא עוקבת אחר מעשיה כל הזמן, והעוזרת נכנסת לפעמים למטבח לשטוף ידים וכדו' או אפי' העוזרת מנקה במטבח עצמו, האם צריך לחשוש שהיא תפתח את המקרר ותיגע בבקבוק היין שבתוכו? (וכן על זה הדרך)
אולי צריך להחביא את היין במקום גבוה? והלא עקרונית גם לשם היא יכולה להגיע...
אולי צריך לשים בארון נעול? (אין לי ארונות עם נעילה..)
אולי אסור להוריד ממנה את העיניים?...
מה אומרים?
פרנקל תאומים כתב:עד כמה צריך לחשוש?
האם צריך להחביא את בקבוקי היין שבבית במקום שהיא לא יכולה להגיע אליו, או שמא סגי בהכי שהיין נמצא בארון שהיא איננה אמורה לפתוח?
האם יש בעיה אם היא תיגע בבקבוקים סגורים (כלומר שעוד לא הופרדה טבעת הפקק שלהם)?
ידידיה כתב:כדכד כתב:נכרי שבא לכבות אין אומרים לו כבה ואל תכבה מפני שאין שביתתו עליך
כדכד כתב:ידידיה כתב:כדכד כתב:נכרי שבא לכבות אין אומרים לו כבה ואל תכבה מפני שאין שביתתו עליך
אז אולי יתרץ מר את המשנה שהבאתי
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים