ממרומי היער כתב:יהודי קיבל על עצמו לא לאכול "מן החי" (סיגוף עבור "תשובה"), בעודו מבשל לשבת הוא רגיל לשים באחד המאכלים דבש, ושאלתו בפיו, האם גם הדבש אסור עליו? האם עליו לעשות התרת נדרים? או שנאמר "בנדרים הלך אחר דעת בני אדם" והרי צמחונים שמנזרים עצמם "מן החי" אינם מחשיבים דבש כ"מן החי".
ביליצר כתב:בברכה המשולשת כתב:עזריאל ברגר כתב:אבל לגוף השאלה - אילו ע"פ תורה דבש היה "מן החי" - הוא היה אסור באכילה!
אכן, וכדברי הגמ' בזה
???
בכורות א.ה.] “מפני מה אמרו דבש דבורים מותר מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן” [בכורות ז.ב.]
עזריאל ברגר כתב:התכוונתי רק להביא ראיה איך זה בהסתכלות תורנית.
אבל בנדרים הולכים אחר לשון בני אדם אפילו כשאיננה זהה ללשון התורה (ערכין יט,ב).
ממרומי היער כתב:יהודי קיבל על עצמו לא לאכול "מן החי" (סיגוף עבור "תשובה"), בעודו מבשל לשבת הוא רגיל לשים באחד המאכלים דבש, ושאלתו בפיו, האם גם הדבש אסור עליו? האם עליו לעשות התרת נדרים? או שנאמר "בנדרים הלך אחר דעת בני אדם" והרי צמחונים שמנזרים עצמם "מן החי" אינם מחשיבים דבש כ"מן החי".
צביב כתב:לענין השאלה, הרמב''ם בפ''ח מה' ברכות ה''א כותב שדבש אין גידולו מן הארץ,
האם יש בזה ללמוד שנחשב כמו דגים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 231 אורחים