מרדכי מסכת קידושין פרק האומר רמז תקכב
...ואין שייך כאן לומר כיון שעבר השליח על תקנת הגאונים מאורי הגולה כל דמקדש אדעתא דרבנן קא מקדש ואפקעינהו רבנן לקדושין מיניה דהא איכא חייבי לאוין ושניות וכמה עבירות דאורייתא ודרבנן דתפסי בהו קדושין וזה הכלל נראה להר"ם דוקא [*גבי] אם בטלו [*בס"א אינו מבוטל דפ' השולח אמרינן הכי דהיינו דבר הבא לאחר זמן שקידשה דאיכא כו'] דאיכא למימר בשעת קדושין לא עבר (*וכאשר הוא) [*ובאשר הוא שם] דיינינן ליה ואמרינן על תנאי כן קדשה שאם יעבור לאחר זמן אדרבנן שיבטל הגט ששולח לה שלא יהיו קדושין חלין וכן ההיא דסוף פ"ק דכתובות גבי אין אונס בגיטין נמי יש לומר לכך קדשה אדעתא דהכי שלא לבטל [את דבריהם] דאי מגרשה לאחר זמן על תנאי ויארע לו אונס שיבטלו הקדושין.
ב' שאלות פשוטות;
א. ומה הדין במקדש באיסור ואח"כ שלח גט וביטלו, אין אפקעינהו?
ב. ומה הדין כאשר קידש קידושי איסור אבל בשוגג, יש אפקיענהו?