במשנה ביצה לג א, אין מלבנין רעפים ביו"ט לצלות עליהם.
וכתב ר"ח: ופירוש ואין מצרפין הקדרות באש.
וכ"ה בערוך ערך לבן (ג) וראב"ן סי' תמח (=שניהם כידוע מעתיקים ר"ח כסדר).
ואני תמה הפלא ופלא
שהרי שם לד א, הביאו ברייתא: אחד מניח את הקדירה (ריקה על האש) חייב, ושאלו, מה חיובו ואמר רשב"ל: הכא בקדירה חדשה עסקינן ומשום ליבון רעפים נגעו בה.
הרי להדיא שרעפים אינם קדירה.
ועי' ראב"ן שם שהביא הגמ' כפי שהיא לפנינו.
וצע"ג
ולא רמיזא באוצר